برترین مکان ها برای غواصی بانوان در جهان کدامند؟

به گزارش سریال شهرزاد، یک بانوی غواصی که به عنوان سفیر انجمن مربیان حرفه ای غواصی نیز شناخته می گردد، برترین نقاط دنیا برای غواصی زنان را معرفی می نماید.

برترین مکان ها برای غواصی بانوان در جهان کدامند؟

احتمالا باید از داستان مشهور پری دریایی کوچک (The Little mermaid) سپاسگزار باشیم که جهانی زیر آب را به آن خوبی به خیلی ها معرفی کرد. قهرمان زن آن داستان شاید به خوبی غواصی می کرد و به طور کلی پری های دریایی شاید شمشیر و نیزه برق می اندازند، بقایای خرابه کشتی ها را کاوش و مرزهای غواصی را جابه جا می نمایند. ولی یک واقعیت در خصوص غواصی زنان در جهانی واقعی وجود دارد؛ طبق اعلام انجمن مربیان حرفه ای غواصی (PADI) فقط یک سوم از غواصان دارای گواهینامه، زن هستند.

PADI سه سال پیش به منظور توسعه جامعه غواصان زن و ترغیب تعداد بیشتری از زنان به غواصی، اولین رویداد سالانه روز غواصی زنان را برگزار کرد. این رویداد هم اکنون به صورت منظم در ماه جولای هر سال برگزار می گردد.

یکی از شگفت انگیزترین زنانی که در این زمینه کوشش بسیاری انجام داده، خانم سیلویا گوگ (Szilvia Gogh) است که به عنوان سفیر PADI نیز فعالیت می نماید. خانم سیلویا گوگ که با بیماری سرطان سینه مبارزه نموده و نجات یافته، به تازگی وارد تالار مشاهیر غواصان زن نیز شده است و هم اکنون از مشهورترین و مجرب ترین غواصان زن در جهان به شمار می رود.

خانم گوگ در کشور مجارستان به جهان آمده که کشوری احاطه شده به وسیله خشکی است. او از سن 14 سالگی اشتیاق فراوان به غواصی داشت. یکی دو سال بعد که گوگ اولین غواصی اقیانوسی خود را به خاتمه رساند، تا آن موقع بیش از 500 بار غواصی را در رودهای مختلف تجربه نموده بود.

خانم گوگ که این روزها در شهر لس آنجلس آمریکا زندگی می نماید و در زمینه های مدیر دوره های PADI، راهنمای سفرهای غواصی و سازنده جواهرآلات فعالیت دارد، وب سایتی را نیز به نام میس اسکوبا (Miss Scuba) راه اندازی نموده که مرجع آنلاین برای غواصی زنان است.

گوگ می گوید:

وقتی من غواصی را آغاز کردم، این ورزش بسیار مردانه بود. من می خواستم که غواصی را برای زنان غواص پس از خودم آسان تر کنم.

این سایت مطالبی درباره نکات غواصی و شرحاتی در خصوص مکان های غواصی، سازمان دهی سفرهای غواصی مخصوص زنان و تجهیزات غواصی مخصوص آن ها دارد.

گوگ در ادامه این گونه می گوید:

غواصی زندگی شما را تغییر داده و افق های فکری شما را باز می نماید. هفتاد درصد جهان پوشیده از آب است. وقتی شما آغاز به غواصی می کنید، دیگر شما در قید آن 30 درصد خشکی گیر ننموده اید. درواقع شما می توانید 100 درصد جهان را کاوش کنید و خود را در حال ماجراجویی در نقاطی خواهید یافت که به هیچ روش دیگری جز غواصی میسر نمی شد.

سفر اخیر خانم گوگ که به کشور سودان بود، یک نمونه عالی برای این صحبت های او است. کشور سودان به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته نمی گردد، ولی گوگ ادعا می نماید که دریای سرخ برترین گنجینه سرشار از اسرار نهان غواصی است.

به مناسبت روز غواصی زنان، خانم گوگ تصمیم گرفت تا هفت مکان برتر غواصی را که خود تجربه نموده است، معرفی کند. این نقاط از نظر خانم گوگ باید برای هر زن غواصی، در صدر لیست قرار بگیرد. در ادامه مقاله شما را با این هفت مقصد توصیه شده به وسیله این غواص مجرب و حرفه ای آشنا کنیم.

1. سن دیگو، کالیفرنیا (San Diego, California)

گوگ در خصوص این مکان می گوید:

کالیفرنیا رویایی است و سواحل خوبی دارد و غواصی و موج سواری در آنجا نیز عالی است. ضمن آن که سن دیگو یکی از برترین شرایط آب و هوایی را در تمام طول سال داراست.

درواقع، خانم گوگ به قدری به این منطقه علاقه دارد که برنامه روز غواصی زنان در سال 2017 را در یک روز آخر هفته در کنار ساحل لا خولا (La Jolla Shore) واقع در سن دیگو کالیفرنیا برگزار کرد.

2. جزیره گوادلوپ (Guadalupe)

جزیره گوادلوپ در شرق مکزیک در قاره آمریکای لاتین واقع شده است و جزو سرزمین های فرادریایی فرانسه محسوب می گردد. خانم گوگ درباره غواصی در آنجا می گوید:

قطعا برای هر زن علاقه مند، غواصی با کوسه یکی از مهیج ترین نوع غواصی است که باید در لیست برنامه های خود قرار دهد. در جزیره گوادلوپ، غواصی با کوسه ها را می توانید به برترین شکل تجربه کنید. آن ها این کار را با قفس انجام می دهند، ولی علاوه بر آن، یک قفس بدون سقف نیز دارند که شما می توانید در لبه بالایی قفس نشسته و بر فراز کوسه ها قرار گیرید. این کار حس و حال شنا کردن همراه با کوسه ها را بیشتر به شما می دهد.

3. تالاب بکا، فیجی (Beqa lagoon, Fiji)

گوگ درباره فیجی و تالاب بکا و مجموعه رفاهی که در آنجا احداث شده است، این گونه می گوید:

کشور فیجی یکی از مرکز های مرجان های زیردریایی در جهان شناخته می گردد که این خود علت خوب و کافی برای سفر به آنجا است. ولی مجموعه تفریحی تالاب بکا امکان غواصی با کوه ها را در حد عالی برای شما فراهم می نماید و شما می توانید این کار را بدون قرار گرفتن در قفس انجام دهید. خود این مجموعه تفریحی بسیار عالی است. پس از سپری کردن یک روز با غواصی، می توانید آبمیوه ای میل کنید و از دیدنی غروب آفتاب لذت ببرید.

4. آفریقای جنوبی

چهارمین مکان در لیست خانم گوگ آفریقای جنوبی است و وی این گونه شرح می دهد:

من واقعا عاشق غواصی در ساحل شرقی آفریقای جنوبی هستم. آنجا یکی از حیرت انگیزترین مکان ها برای غواصی است. شما می توانید روزی به پارک ملی کروگر (Kruger National Park) و ابتدا تمام حیواناتی که در خشکی به چشم می خورند را ببینید و پس از آن به سراغ غواصی بروید. زیر آب که بروید، با جایی تقریبا شبیه یک جنگل رو به رو خواهید شد. در آنجا یک مجموعه حیات وحش شگفت انگیز و تعداد بسیار زیادی ماهی وجود دارد. بعلاوه در این مکان مزاحمت و آشفتگی وجود ندارد، چون غواصی در آنجا آسان نیست.

5. قطب جنوب

گوگ این گونه ادامه می دهد:

من فکر می کنم آفریقای جنوبی و قطب جنوب دو نمونه از ماجراجویانه ترین سایت های غواصی در جهان هستند. قطب جنوب بسیار بکر و دست نخورده و در عین حال زیبا است. شما این گونه احساس خواهید کرد که آنجا آخرین مکان کره زمین است که هنوز به وسیله انسان ها آلوده نشده است. زیر آب بسیار تمیز است و شما قادر خواهید بود تا پنگوئن هایی را که در حال شنا در اطراف تان هستند، دیدن کنید.

6. مالت (Malta)

گوگ درباره جزیره مالت این گونه شرح می دهد:

این جزیره قرون وسطایی مکانی است که ایتالیا و آفریقا را به هم پیوند می دهد. بنابراین در آنجا هر دوی این فرهنگ ها را واقعا حس خواهید کرد. همه چیز به رنگ شن بوده و بعلاوه کلیساهای زیادی هم در آنجا وجود دارند. اما به جهانی زیر آب آن بپردازیم. تعدادی لاشه کشتی مجذوب کننده و صخره های خوب برای غواصی صخره ای وجود دارند، ولی تعداد زیادی ماهی در آنجا نخواهید یافت. اگر می خواهید ماهی ببینید، به دریای مدیترانه نروید.

7. تایلند

گوگ درباره غواصی در کشور تایلند می گوید:

در تایلند، به گردش و جست و خیز در جزایر بپردازید. تایلند یک کشور امن است و زنان می توانند به صورت انفرادی به آنجا سفر نمایند. غواصی در تایلند هم فوق العاده است. راستش را بخواهید، من مکان های خلوت تر و فرعی تری همانند کولانتا (Ko Lanta) را به نقاط غواصی پرطرفداری همانند کو تائو (Ko Tao) و کو فی فی (Ko Phi Phi) ترجیح می دهم.

منبع: کجارو / afar.com

به "برترین مکان ها برای غواصی بانوان در جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان ها برای غواصی بانوان در جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید