مشخص روز ملی برای حضور اقوام ایرانی با لباس محلی

به گزارش سریال شهرزاد، مشخص روزی با نام روز ملی و حضور مردم در جامعه با لباس های محلی و برنامه های مربوط به فرهنگ و اقلیم خود نقش موثری در ایجاد شادی در جامعه دارد.

مشخص روز ملی برای حضور اقوام ایرانی با لباس محلی

با مشخص روزی به عنوان روز ملی و برگزاری مراسم های خاص محلی با حضور مردم در جامعه و شکل دادن برنامه هایی شبیه به دیگر کشورها، می توان شادی و تنوع را در میان افراد جامعه توسعه داد.

نماینده تبریز در مجلس عنوان کرد:

استفاده از اشعار شعرای ملی در کنسرت های خیابانی دارای قاعده، در ایجاد نشاط اجتماعی نقشی بی نظیر دارد.

محمدحسین فرهنگی در صحبت های خود به تبیین روش های ایجاد نشاط و امید در جامعه پرداخت. وی در این زمینه گفت:

تنوع در عرضه کالا در حوزه های مالی، فرهنگی و اجتماعی و به کارگیری شیوه های نو عرضه کالا در حوزه های ذکر شده، در ایجاد نشاط و امید تاثیر بسیاری دارد.

محمدحسین فرهنگی در پاسخ به این سوال که مشخص یک روز برای حضور مردم با لباس های محلی و برگزاری بازارهای محلی برای ارائه محصولات فرهنگی قومی تا چه حد می تواند فضایی شاد و و وحدت بخشی را در جامعه ایجاد کند گفت:

انجام چنین اقداماتی در حوزه های مالی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر زیادی در بهبود نشاط و امید در جامعه دارد.

نماینده تبریز در مجلس چنین توضیح داد:

کاربرد این شیوه ها در سایر کشورهای جهان مرسوم و عادی است و در رده های سنی مختلف، در بخش های متنوع برگزار می گردد. توجه مسئولان کشور به این جنبه از ایجاد نشاط و امید در کشور می تواند منشا رخدادهای متنوع و پرطرفدار فرهنگی-اجتماعی و مالی باشد. برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های عرضه محصولات فرهنگی با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، قومیتی و اقلیمی در منطقه ها مختلف با فرهنگ و اقلیم متفاوت می تواند تاثیر بسیاری در شناخت فرهنگ نقاط مختلف و ایجاد محیطی متنوع و بانشاط داشته باشد.

نماینده تبریز نقش شعرای ملی بزرگ ایران مثل حافظ و سعدی را برای ایجاد هم بستگی و وحدت ملی مورد مثال قرار داد و اضافه کرد:

بدون شک استفاده از اشعار پرمحتوا با مفاهیم عالی اخلاقی و انسانی شعرای اسطوره ساز و ملی ایران در کنسرت های خیابانی قاعده مند می تواند نقشی بی بدیل و موثر در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه ایفا نماید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "مشخص روز ملی برای حضور اقوام ایرانی با لباس محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص روز ملی برای حضور اقوام ایرانی با لباس محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید