توئیت ظریف پس از آتش دریافت کلیسای نوتردام

به گزارش سریال شهرزاد، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی ضمن ابراز تأسف از آتش دریافت کلیسای نوتردام، با مردم فرانسه و همه مسیحیان کاتولیک ابراز همدردی کرد.

توئیت ظریف پس از آتش دریافت کلیسای نوتردام

به گزارش گروه سیاست خارجی سریال شهرزاد، در پی آتش دریافت کلیسای نوتردام فرانسه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) در توئیتی به این حادثه واکنش نشان داد.

وی نوشت: از اینکه قسمتی از نوتردام، بقعه نمادینی که به پرستش خدای یگانه مان اختصاص داشت و ما را به وسیله شاهکار ادبی ویکتور هوگو به یکدیگر نزدیک تر می کرد، پس از ایستادگی در جنگ ها و انقلاب بعد از 800 سال نسبتا تخریب شده، متاسف شدم. با مردم فرانسه و همه مسیحیان کاتولیک ابراز همدردی می کنیم.

به گزارش فارس، این کلیسا که شروع ساخت آن به سال 1163 میلادی بازمی شود و در جریان جنگ های جهانی نیز از آسیب مصون مانده بود، عصر روز دوشنبه (دیروز) 26 فروردین ماه دچار آتش سوزی شد. به گفته مقام های فرانسوی، آتش گنبد، سقف و دستکم یکی از پنجره های بزرگ کلیسا را به کلی نابود نموده، اما آثار تاریخی و هنری موجود در این ساختمان پیش از سرایت آتش به محل نگهداری آن ها، از کلیسا خارج شده است.

به گزارش فارس، سفارت فرانسه در تهران در توئیتی از ابراز تاسف و همدردی ظریف با مردم فرانسه و همچنین پیغام های مشابهی که از ایرانیان در پی حادثه آتش سوزی نوتردام دریافت شده، قدردانی و بیان کرد: نوتردام پاریس متعلق به میراث بشری و همه کسانی است که دوستدار آن هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "توئیت ظریف پس از آتش دریافت کلیسای نوتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت ظریف پس از آتش دریافت کلیسای نوتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید