فراوری روزانه 2 هزار ماسک برای استفاده در اماکن عمومی

به گزارش سریال شهرزاد، یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و کسب مجوزها، با ایجاد خط فراوری ماسک های شبه N95 برای کاربرد در اماکن عمومی توانسته روزانه 2 هزار ماسک فراوری کند.

فراوری روزانه 2 هزار ماسک برای استفاده در اماکن عمومی

امین عامری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با سریال شهرزاد، با اشاره به ویژگی های ماسک هایی که در بازار تحت عنوان ماسک N95 عرضه می گردد، گفت: ماسک های N95 باید واجد استاندارد CE اتحادیه اروپا باشند که بسیاری از ماسک های موجود در بازار فاقد این استاندارد بوده و قابل استفاده در مراکز درمانی نیستند؛ چراکه در مراکز درمانی تراکم ویروس نسبت به مکان های دیگر بالاتر است، بنابراین امکان فیلتراسیون 100 درصدی ویروس به وسیله ماسک های بدون استاندارد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ماسک های شِبه N95 برای اماکن عمومی مناسب است، ادامه داد: عواملی چون شرایط نگهداری، انبارداری، توزیع و خدمات پس از فروش در اخذ استاندارد CE اتحادیه اروپا تاثیرگذار است، بنابراین ممکن است شرکت ها یکی از موارد ذکر شده را مطابق با استاندارد رعایت ننمایند و از چرخه اخذ استاندارد خارج شوند.

عامری با اشاره به موفقیت این شرکت در فراوری ماسک های شِبه N95 در این شرکت، خاطر نشان کرد: برای فراوری این ماسک ها از پارچه های مختلفی استفاده شده است، اما تنها 86 درصد ذرات بزرگتر از نانومتر را می تواند فیلتر کند که برای مراکز درمانی و ICU بیمارستان ها و ممیزی ویروس کرونا، گزینه های مناسب نیستند؛ چراکه حدود 30 درصد ویروس ها در مکان هایی چون بیمارستان ها که تراکم ویروس بالا است، از ماسک می توانند عبور نمایند؛ اما این ماسک ها در مراکز عمومی قابل استفاده و ایمن است.

این محقق با اشاره به دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، یادآور شد: پیش از اخذ تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی، ظرفیت فراوری ماسک ما روزانه 600 عدد بود، اما از اولین روزهای امسال و با دریافت تسهیلات صندوق و اخذ مجوز سازمان غذا و داروی شاهرود، روزانه 1200 ماسک فراوری کردیم و بعد از تزریق درآمد ناشی از فروش ماسک های فراوریی به چرخه فراوری، میزان فراوریی ما تا روزانه 2000 ماسک افزایش یافت.

مجری طرح، تسهیلات کرونایی مصوب صندوق نوآوری و شکوفایی برای این شرکت را 70 میلیون تومان مطرح کرد و گفت: تا به امروز مبلغ 30 میلیون تومان از تسهیلات مصوب را دریافت کردیم و توانستیم از این طریق برای 30 نفر ایجاد اشتغال کنیم. پیش از این تعداد کارکنان شرکت 5 نفر بوده و در حال حاضر 30 نفر در این شرکت فعالیت می نمایند.

عامری اظهار کرد: در این شرکت علاوه بر تداوم فراوری ماسک، در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی مانند سوندهای اورولوژی اقدام خواهد شد. بخش قابل توجهی از سوندهای اورولوژی در کشور وارداتی هستند که طراحی و اقدامات مقدماتی برای فراوری این محصول در واحد تحقیق و توسعه شرکت اجرا شده است و می توانیم این محصول را با راندمان بالاتر و کیفیت بهتر از نمونه های وارداتی فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری روزانه 2 هزار ماسک برای استفاده در اماکن عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه 2 هزار ماسک برای استفاده در اماکن عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید