حمله زیرپوستی به برانکو ، بازی خطرناک

به گزارش سریال شهرزاد، یک نقل قول اشتباه، تصحیح شده اما آیا همه واقعیت همین است؟ یعنی بدبینانه است اگر این اشتباه را که عمدی یا سهوی بودنش را نمی گردد اثبات کرد، ناخواسته ندانیم؟

حمله زیرپوستی به برانکو ، بازی خطرناک

به گزارش سریال شهرزاد ، البته که دعوای کی روش و برانکو هر چه بیشتر شعله بکشد، ما رسانه ها کمتر گرسنگی می کشیم اما باز این ما هستیم که از چنین دعوایی آزرده خاطر می شویم و دل نگران برای پرسپولیس و تیم ملی. همین طور برای فوتبالی که دوستش داریم و به آن عادت نموده ایم اما امروز ناخواسته و ناآگاهانه کمر به نابودی اش بسته ایم. شاید نمی دانیم یا حواس مان نیست که بعد از این هیزم ریختن ها به آتش دعوای کی روش و برانکو، بعد از رفتن آنها باید بنشینیم و ریشه های خاکسترشده خودمان را از روی زمینِ خشکِ فوتبال جمع کنیم. پس چه بهتر که تا هستند، دانش فنی شان را گرو بگیریم برای بیشتر لذت بردن از فوتبال. نه اینکه به جان هم و به جان این فوتبال بیندازیم شان و از کنار گود، با ژستی وشنفکرانه برای آنها سکوت و آرامش طلب کنیم.

مجالی برای مقدمه چینی نیست و چه بهتر که همین اول کار، برویم سر اصل مطلب. امروز چهارشنبه مصاحبه ای از برانکو منتشر شد با این عنوان که کارلوس کی روش هم مثل خیلی از مربیان خارجی، بدون موفقیت از فوتبال ایران اخراج می گردد.

چنین صحبتی را رسانه های ایرانی به نقل از اسلوبودنا دالماسیای کرواسی منتشر کردند و از قول این رسانه درباره سرمربی تیم ملی ایران نوشتند: کی روش متوجه شده که غیر از من، کرانچار یا وینگو بگوویچ هم نمی توانند فوتبال را به دیگران بفروشند. در ایران فقط مربیان کروات موفق بوده اند (استانکو، تومیسلاو ایویچ، میرسلاو بلاژویچ، زلاتکو کرانچار، فرانچیچ، وینگو بگوویچ و میاچ). البته مربیان دیگری مثل مصطفی دنیزلی یا جان توشاک و خیلی های دیگر هم به ایران آمدند که موفق نبودند و اخراج شدند. فکر می کنم کی روش هم همین طور باشد.

اینکه چنین ادبیاتی را از برانکو ایوانکوویچ سراغ نداریم، بماند. مهم این است که خود او این مصاحبه را تکذیب نموده: من گفتم تنها مربیان خارجی که در ایران نتیجه گرفته اند، مربیان کروات بوده اند. از استانکو گرفته تا رایکوف، من و دیگر مربیان. البته در گفت وگو با این خبرنگار کروات از کی روش گلایه کردم که سر تمرین تیم ما نیامد و حتی بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تماشا نکرد و به استادیوم نیامد. من همواره گفته ام که مربیان کروات در ایران موفق بوده اند و روزمه کاری آنها این مسأله را نشان می دهد. پس در تکرار این حرف اغراق ننموده ام اما به طور صریح و شفاف می گویم که هیچ صحبتی در مورد کارلوس کی روش و آینده فوتبالی او انجام نداده ام و درباره او اظهارنظر ننموده ام. هر کسی گفته من راجع به کی روش آن حرف را زده ام، الان بیاید و این صحبت هایم را تکذیب کند. این شیوه ارتباط گیری من نیست و باز هم تکرار می کنم که چنین حرفی نزدم. هرگز خودم را درگیر کار مربی های دیگر نمی کنم و فقط درباره مربیان کروات صحبت کردم.

جالب تر از تکذیبیه ایوانکوویچ، تغییری بود که رسانه های ایرانی بدون هیچ توضیحی در متن مصاحبه ایجاد کردند: در ایران تنها مربیان کروات - استانکو، ایویچ، بلاژویچ، کرانچار، فرانچیچ، بگوویچ و میائیچ - به موفقیت رسیده اند. البته مربیان بزرگ دیگری همچون مصطفی دنیزلی و جان توشاک هم در ایران کار نموده اند که ناموفق بودند اما کی روش به موفقیت خواهد رسید، حداقل امیدوارم!

معادله ساده ای به نظر می رسد. یک نقل قول اشتباه، تصحیح شده اما آیا همه واقعیت همین است؟ یعنی بدبینانه است اگر این اشتباه را که عمدی یا سهوی بودنش را نمی گردد اثبات کرد، ناخواسته ندانیم؟ آنهم در حالی که از سه سال پیش تماشاگر دعواهای کی روش و برانکو بوده ایم!

البته که در کش دار شدن این دعواها ما هم بی تقصیر نبوده ایم اما این بار همه تقصیرها گردن خودمان است که بازی خطرناکی را آغاز نموده ایم، بی آنکه آینده فوتبال ایران نگران مان کند. کی روش و برانکو هر کدام به اندازه خودشان مقصرند اما تقصیرهای بیشتر گردن ماست که پشت آنها سنگر می گیریم و تشویق شان می کنیم به زدن یکدیگر.

2 – 470

منبع: ایران ورزشی

به "حمله زیرپوستی به برانکو ، بازی خطرناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله زیرپوستی به برانکو ، بازی خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید