خبرنگاران شهروندان تخلفات بهداشتی در نانوایی ها را به خط 190 اطلاع دهند

به گزارش سریال شهرزاد، اراک - خبرنگاران - مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهروندان تخلفات بهداشتی در نانوایی ها را با خط تلفن 190 به اطلاع کارشناسان برسانند.

خبرنگاران شهروندان تخلفات بهداشتی در نانوایی ها را به خط 190 اطلاع دهند

یاسر قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با سریال شهرزاد اضافه کرد : نانوایی ها موظف به رعایت نکات بهداشتی در دریافت پول و تحویل نان هستند و باید پرداخت نان فقط با کارت بانکی صورت گیرد و از دریافت پول نقد به جد خودداری نمایند.

وی گفت: مردم می توانند موارد رعایت نکردن نکات بهداشتی را با سامانه 190 که 24 ساعته آماده ثبت شکایات مردمی در بخش های مختلف بهداشتی است، مطرح نمایند.

وی بیان داشت: شکایات مردم بعد از ثبت در سامانه توسط کارشناسان حوزه معاونت آنالیز و در خصوص هر کدام از آنها به طور جداگانه اقدام می گردد.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رسیدگی به شکایت شهروندان در زمینه آلودگی آب، زباله، مراکز عرضه مواد غذایی، هتل ها و مهمانپذیرها از اولویت فعالیت این سامانه است.

قربانی اضافه کرد: هدف از راه اندای این سامانه، مشارکت دادن مردم در امر نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی یا فعالیت های بهداشتی محل سکونت و گزارش مسائل، مسائل و تخلفات احتمالی به سامانه 190 برای پیگیری و برخورد با متخلف است.

بر اساس آخرین آمار تا روز شنبه 17 اسفندماه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به 265 نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز چهار هزار و 747 بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و مراحل درمانی و قرنطینه برای آنان اجرا شده و 124 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهروندان تخلفات بهداشتی در نانوایی ها را به خط 190 اطلاع دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان تخلفات بهداشتی در نانوایی ها را به خط 190 اطلاع دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید