خواص برگ انجیر برای سلامتی

به گزارش سریال شهرزاد، خاصیت برگ انجیر را با ترکیبی از ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می شناسند. جمع شدن چندین خاصیت مفید و ضروری برای بدن در یک گیاه، سبب ارزشمندی آن شده است. تا پایان با ما همراه باشید.

خواص برگ انجیر برای سلامتی انجیر یک میوه با طبع گرم و سرشار از مواد مغذی مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم است، اما بعید می دانم تا به حال در رابطه با خواص برگ آن چیزی شنیده باشید. برگ انجیر دارای مواد معدنی، ویتامین ها و فیبربسیاری است، علاوه بر این برگ انجیر حاوی مقادیر بالایی ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کولین می باشد که خواص بسیاری برای درمان بیماری های متعدد را در خود جمع آوری کرده است. به همین دلیل در این مطلب به معرفی خواص برگ انجیر می پردازیم.

کاهش ریسک بیماری های قلبیدر تحقیقات نشان داده شده است که برگ های انجیر خشک شده به دلیل داشتن امگا 6، امگا 3 و فنول به جلوگیری از بیماری قلبی عروقی یاری می نماید. در واقع این برگ ها به کاهش تری گلیسرید که دلیل اصلی حملات قلبی است، یاری می ک

درمان فشارخونفشارخون یک قاتل خاموش در بزرگسالان است و می تواند ناگهان و بدون هشدار رخ دهد. نوشیدن چای برگ انجیر با دانه های زیره سبز باعث کاهش فشار خون می شود.

زمانی که فشار خون افزایش می یابد، سریع ترین راه برای کاهش این میزان، مصرف 2 قاشق چای خوری روزانه روغن سیاه دانه است.

با کاهش سطح فشارخون، می توانید روزانه یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با میزانی آب میوه ارگانیک یا عسل بخورید. یک قاشق چای خوری عسل روزانه یا کمی کم تر، کافی است.

پاکسازی دستگاه ادراریبرگ های انجیر به دلیل داشتن پکتین که ثابت شده است فیبر محلول هستند، به متابولیسم یاری کرده و مانده های کلسترول را تمیز می نماید، در نتیجه سیستم ادراری را پاکسازی می نماید.

تقویت استخوان هابرگ های انجیر به طور طبیعی کلسیم بالایی دارند و از پوکی استخوان جلوگیری می نمایند. هم چنین فسفر موجود در این برگ ها، تشکیل استخوان را تحریک می نماید و نوسازی استخوان ها ناشی از آسیب یا از دست دادن استخوان را افزایش می دهد.

ویژگی های ضد سرطانهر روز دو برگ انجیر بجوید. اگر برگ انجیر تازه ندارید، پودر این برگ را که حاوی فیبر است بهره ببرید، زیرا به جلوگیری از انواع سرطان ها، به ویژه سرطان روده بزرگ یاری می نماید.1

جلوگیری از یبوستدر هر وعده برگ انجیر، 10 گرم فیبر وجود دارد و این میزان فیبر باعث افزایش سلامتی، حرکت طبیعی روده و جلوگیری از یبوست می شود. فیبر، به حجیم شدن مدفوع یاری کرده و در نتیجه نه تنها از یبوست جلوگیری می نماید بلکه به برطرف اسهال و حرکت نامناسب روده نیز یاری می نماید. برای این منظور می توانید مصرف چای برگ انجیر یا خوردن میوه انجیر را نیز امتحان کنید.

یاری به کاهش وزنفیبر موجود در برگ انجیر به کاهش وزن نیز یاری می نماید و گاهی وقت ها برای درمان چاقی پیشنهاد می شود. البته، کالری بالای آن - به ویژه اگر با شیر خورده شود - باعث افزایش وزن می شود. مصرف میزانی برگ انجیر برای دریافت مواد مغذی مورد احتیاج، کافی است. بنابراین، آن را به میزان زیاد مصرف نکنید. همواره مراقب باشید و میزان مناسب مصرف برگ انجیر را به فکر بسپارید.

یاری به کاهش کلسترولبرگ انجیر دارای پکتین است که یک فیبر محلول در آب محسوب می شود. این نوع فیبر به وسیله متابولیسم آزاد شده و کلسترول اضافی بدن را به سیستم دفع برده و به خروج آن از بدن یاری می نماید.

پکتین موجود در برگ انجیر - به عنوان یک فیبر محلول در آب - عملکرد درست روده را نیز تحریک می نماید. برگ انجیر، به دلیل داشتن فیبر زیاد، دارای خواص ملین نیز هست. میزان بالای فیبر در غذای دریافتی شما می تواند با پیشگیری از بعضی سرطان های گوارشی مانند سرطان روده بزرگ، به حفظ سلامت عمومی بدن یاری کند.

جلوگیری از بیماری سرخرگ کرونریبرگ انجیر خشک، حاوی فنول، امگا3 و امگا6 است. این اسیدهای چرب، خطر بروز بیماری سرخرگ کرونری را کاهش می دهند. علاوه بر این، برگ انجیر تاثیر زیادی بر تری گلیسیرید بدن می گذارد. برگ انجیر، تاثیر بازدارنده ای بر تری گلیسیرید دارد و باعث کاهش میزان کلی تری گلیسیرید می شود. تری گلیسیرید یکی از دلایل مهم حمله قلبی به شمار می آید.

جلوگیری از سرطان سینه پس از یائسگیفیبر موجود در برگ انجیر در برابر سرطان سینه و عدم تعادل هورمون ها پس از یائسگی، از فرد محافظت می نماید. هورمون های بدن می توانند توانایی سیستم ایمنی بدن را تغییر دهند و در نتیجه بر عملکرد آنتی اکسیدان ها در مقابله با رادیکال های آزاد تاثیر بگذارند. رادیکال های آزاد، عامل اصلی رشد سرطان هستند. بنابراین، برگ انحیر به دلیل داشتن فیبر، به جلوگیری از سرطان یاری می نماید.

یاری به درمان برونشیتترکیبات موجود در برگ انجیر، آن را به ماده ای عالی برای تهیه چای تبدیل می نمایند. چای برگ انجیر برای درمان بیماری های متعدد تنفسی مانند برونشیت به کار می رفته و به عنوان روشی برای جلوگیری و کاهش تاثیرات منفی آسم مورد استفاده قرار می گرفته است. دو تا سه عدد برگ انجیر و میزانی شکر را در نیم لیتر آب ریخته و آن را بجوشانید. بگذارید به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس برگ ها را درآورده و چای را بنوشید.

تقویت استخوان هابرگ انجیر سرشار از کلسیم است که یکی از ضروری ترین مواد برای بهبود شرایط استخوان ها و کاهش خطر تحلیل استخوان به شمار می آید. برگ انجیر سرشار از فسفر نیز هست که ساخت استخوان را تحریک کرده و به بهبود جراحت استخوانی یا تحلیل آن یاری می نماید.

جلوگیری از دفع کلسیمافرادی که سدیم بالایی مصرف می نمایند، ممکن است به دفع کلسیم به وسیله ادرار دچار شوند. پتاسیم بالای موجود در برگ انجیر می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و ترکیب مواد دفعی موجود در مجاری ادرار را نرمال کند. برگ انجیر، میزان کلسیم دفعی شما را کاهش می دهد. به علاوه، سطح اوریک اسید و دیگر سموم خطرناک که باید از بدن دفع شوند را پایین می آورد.2

درمان پوسته شدن پوستبرگ درخت انجیر پوسته پوسته شدن جلد را درمان میکند.. برای استفاده از این فواید انجیر ، باید برگ خشک کرده درخت انجیر را کوبیده در سرکه خیس کرده بر پوست بمالند.

درمان زخمبرگ انجیر زخم ها و جراحات را التیام می دهد . برای این منظور کافی است ، برگ تازه را مدت کمی بر روی زخم های سطحی قرار دهند تا امر جوش خوردن زخم ها زودتر و سریعا صورت گیرد .

کاهش تری گلیسریدبرگ انجیر با موادی چون امگا3، فنول و امگا6 شناخته می شود. این مواد اثر مستقیمی بر میزان تری گلیسرید دارند و به همین دلیل برای پیشگیری از حملات قلبی چون بیماری سرخرگ کرونری به کار می فرایند.

تنظیم فشار خونبا وجود پتاسیم موجود در خواص برگ انجیر, تنظیم فشار خون نیز از عملکردهای مثبت برگ انجیر می باشد. به خصوص اینکه این ماده سدیم کمی را در بدن بر جای می گذارد و همین موضوع به آرامش اعصاب و کنترل فشار خون منجر می شود.

نکات مهم برای مصرف برگ انجیرمصرف زیاد برگ انجیر برای کسانی که حساسیت دارند، مضر می باشد.

به میزان مصرف کنید تا دچار اسهال نگردید.

نمونه خشک شده این برگ حاوی میزانی زیادی قند است. به همین دلیل ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود.

پیش از جراحی به هیچ عنوان از برگ انجیر استفاده نکنید. چون ممکن است در افراد با حساسیت بالا سبب خونریزی لوله گوارش شود.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.bazdeh.org

3.www.delgarm.com

منبع: راسخون

به "خواص برگ انجیر برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص برگ انجیر برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید