زندگی بهتر و طولانی تر

به گزارش سریال شهرزاد، شو وقتی پا به سن گذاشت، مادرش در اثر بیماری قلبی درگذشت، پدرش با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کرد و دو تا از برادرانش در سن 52 سالگی دچار حمله قلبی شده بودند و خواهرش در آستانه بیماری احتقانی

زندگی بهتر و طولانی تر

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

ژنتیک تنها عامل موثر در سالمندی نیست. چطور می توانید چارچوب ها را بشکنید؟

شو وقتی پا به سن گذاشت، مادرش در اثر بیماری قلبی درگذشت، پدرش با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کرد و دو تا از برادرانش در سن 52 سالگی دچار حمله قلبی شده بودند و خواهرش در آستانه بیماری احتقانی قلب قرار داشت و در سن 69 سالگی دچار افزایش کلسترول خون شده بود و در معرض حمله قلبی نهاده شد. با این تاریخچه خانوادگی بیماری های قلبی او هیچ شانسی نداشت.

اما او نظر دیگری داشت من هوادار ورزش و رژیم غذایی هستم . او سه بار در هفته تنیس بازی می کرد، دو بار در هفته به کلاس زومبا می رفت و سعی می کرد هر روز مقداری از زمان خود را در اطراف خانه به دوچرخه سواری بپردازد. بعلاوه سعی می کرد غذاهای سالم بخورد و برای کاهش کلسترول خون داروها را به طور مرتب استفاده می کرد و برای چکاپ و تشخیص زودرس مسائل خود، پزشک معالج خود را به طور منظم دیدار می کرد.

سالمندی :

جیمز پاکالا، استاد دانشکده پزشکی و بهداشت دانشگاه مینه سوتا می گوید: توجه به تاریخچه خانوادگی سلامتی و بیماری می تواند به شما در پیشگیری یاری کند. شما نمی توانید ژن هایی که به ارث بردید را تغییر دهید، اما می توانید عادت های نادرستی که در بیماری خانوادگی شما تاثیر دارد، تغییر دهید. بسیاری از افراد دارای سابقه خانوادگی بیماری های قلبی و عروقی هستند اما اگر به شیوه زندگی آنها توجه کنید ممکن است عادت هایی را در زندگی خانوادگی آنها ببینید که می تواند این بیماری ها را تشدید کند عادت هایی مثل سیگار کشیدن، خوردن غذای زیاد و نامناسب، چاقی و سبک زندگی بدون فعالیت بدنی. اگر شما هم سبک زندگی مانند آنها داشته باشید، به مسائلی مشابه آنها دچار خواهید شد.

سبک زندگی یک عامل مهم در سلامتی و بیماری بسیاری از افراد به تعداد می آید. پیشگیری، مهم ترین فاکتور برای اطمینان از سلامتی شما در سنین 60، 70، 80 سالگی و بالاتر است و سبک زندگی سالم می تواند برای پیشگیری و کاهش شدت بیماری های سالمندی راهی مطمئن باشد. شما باید فعال و متعهد باقی بمانید. بسیار مهم است که در سنین سالمندی از نظر جسمی، روانی و اجتماعی فعال بمانید. برای سبک زندگی سالم موارد زیر بسیار مهم است: تمرینات ورزشی مناسب هوازی و مقاومتی، رژیم غذایی متعادل حاوی مصرف کم چربی های مضر و مصرف زیاد میوه جات و سبزیجات در طول روز، بازی های فعال کننده مغز و فعالیت های اجتماعی. بعلاوه شما باید در خصوص بیماری های دوره سالمندی آگاهی داشته باشید و از آنها پیشگیری کنید. برای پیشگیری از بیماری ها بهتر است از ایمن سازی خود مطمئن شوید و در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. بعلاوه برای تشخیص زودرس بیماری های مزمن بهتر است تحت نظر پزشک باشید تا با انجام آزمایش های دوره ای و تشخیص زودرس بیماری های مزمن از پیشرفت آنها جلوگیری نموده و با درمان مناسب آنها از عوارض این بیماری ها دور باشید.

منبع: راسخون

به "زندگی بهتر و طولانی تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی بهتر و طولانی تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید