سروناز از چنگال دیو نجات می یابد، بازی با عروسک های غول پیکر

به گزارش سریال شهرزاد، حامد زارعان نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی درباره حضورش در این دوره از جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک به خبرنگاران گفت: در این دوره از جشنواره نمایش عروسکی ما با 2 نمایش حضور داریم که یکی با عنوان عروسک های غول پیکر از گروه کمپانی عروسک های غول پیکر در بخش جنبی و دیگری با عنوان یک سفر رویایی کاری از گروه 27 آبان در بخش اصلی حضور دارد.

سروناز از چنگال دیو نجات می یابد، بازی با عروسک های غول پیکر

وی با اشاره به اینکه نمایش عروسک های غول پیکر هر روز ساعت 19 تا 19:30 در محوطه تئاترشهر اجرا می گردد، شرح داد: در این نمایش عروسک های غول پیکر 6 متری حضور دارند که شخصیت های شناخته گردیده نمایش های ایرانی مثل مبارک، پهلوان کچل، عمو نوروز و ننه سرما و عروسک های شخصیت های شناخته گردیده ای چون چارلی چاپلین، مستر بین، لورل و هاردی و همچنین ربات های غول پیکر را به نمایش می گذارند.

زارعان درباره نمایش یک سفر رویایی نیز اعلام کرد: یک سفر رویایی با تلفیقی از نمایش های ایرانی چون خیمه شب بازی، الاغ سواری، نقالی، پرده خوانی و آوازهای دست جمعی با محوریت عروسک مبارک اجرا خواهد شد. این نمایش داستان عاشق شدن مبارک و سروناز است به این ترتیب که دیو، سروناز را می دزدد و مبارک تصمیم می گیرد او را از چنگال دیو نجات دهد. در اجرای این نمایش از عروسک 20 سانتی تا عروسک 6 متری استفاده می گردد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: متن این اثر نمایشی نوشته مشترک من و ابوالفضل ورمزیار است و به 2 زبان فارسی و انگلیسی اجرا می گردد به این شکل که ما در نمایش یک نویسنده داریم که نقش راوی را ایفا می نماید و به زبان انگلیسی می نویسد اما بازیگران، کار را به زبان فارسی اجرا می نمایند و همه مخاطبان متوجه اتفاقات نمایش می شوند.

وی درباره اجرای این نمایش در روسیه نیز شرح داد: یک سفر رویایی سه شنبه 30 مردادماه در جشنواره تئاتر عروسکی شهر یکاترینبورگ روسیه مقام نخست را به دست آورد. این جشنواره هر سال در یک کشور برگزار می گردد که در سال های قبل در کشورهایی مثل قزاقزستان، اندونزی، تونس، چک و تایلند برگزار گردیده است و گروه ما تا به حال توانسته است پنج بار جایزه اول این جشنواره را از آن خود کند.

زارعان در انتها با اشاره به استقبال مخاطبان از نمایش هایی که در جشنواره اجرا می نماید، گفت: استقبال و همراهی مخاطبان از این 2 نمایش بسیار خوب بوده است. بخشی از اجرای یک سفر رویایی تعاملی است و مخاطبان در کار مشارکت دارند که همین مساله باعث استقبال آنها از کار می گردد. نمایش عروسک های غول پیکر هم یک شو است که با موسیقی همراه می گردد و مردم را به هیجان می آورد. در این نمایش شخصیت فیلم های معروف مثل بتمن و جنگ ستارگان در کنار شخصیت های سنتی و محبوب مخاطبان را سرگرم می نمایند.

نمایش یک سفر رویایی علاوه بر روز اول جشنواره 4، 5 و 6 شهریور ماه نیز در محوطه خانه هنرمندان و محوطه باز تئاتر شهر اجرا می گردد. نمایش عروسک های غول پیکر نیز در هر روز در محوطه باز تئاتر شهر میزبان مخاطبان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سروناز از چنگال دیو نجات می یابد، بازی با عروسک های غول پیکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروناز از چنگال دیو نجات می یابد، بازی با عروسک های غول پیکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید