گندی: نمایش پروانه ها با استفاده از فناوری در جهان شناخته شد

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران: کارگردان تئاتر پروانه ها از ایتالیا گفت: مشارکت دادن بچه ها مخاطب در اجرای نمایش و استفاده از فناوری در نمایش تأثیر یادگیری آن را دو چندان می کند به طوری که نمایش ایتالیا با استفاده از این سبک ها در جهان شناخته شد.

گندی: نمایش پروانه ها با استفاده از فناوری در جهان شناخته شد

فرانسسکو گندی در گفت و گو با خبرنگار سریال شهرزاد در همدان، اظهار کرد: گروه 15 نفری نمایش ما در شهر پارما نزدیکی فلورانس سکنی دارد و مدت 10 سال است که به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان می پردازد.

گندی بیان نمود: بعد از سال ها اجرا و شرکت در جشنواره های مختلف به این نتیجه رسیدیم که استفاده از، فناوری، دراماتورژی، مشارکت دادن مخاطب در تئاتر و درگیر کردن وی تأثیر ماندگاری آن نمایش و یادگیری آن را ماندگار تر می کند.

وی بیان نمود: در حقیقت دراماتورژی در نمایش بسیار مهمه و در همین رابطه گروه ما با تحقیق و مطالعه فراوان به این نتیجه رسید که از فناوری برای جلب توجه مخاطبان به گونه ای که متن نمایش به حاشیه نرود استفاده کنیم.

کارگردان پروانه ها شرح داد: بعد از چندین سال تجربه در اجرای تئاتر سعی کردیم تا بچه ها را از طریق کاربرد فانتزی بیشتر به نمایش علاقمند کنیم و به همین دلیل از فناوری بهره گرفتیم.

گندی گفت: برای نمایش این اجرا از افراد حرفه ای و متخصص در کار، مهندسان کامپیوتر، طراح صحنه و نور و غیره استفاده کردیم تا اجرای زیباتری را ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: از سال 2003 از این ایده جدید استفاده از فناوری در نمایش بهره گرفتیم و این نمایش نخستین و یا آخرین کار ما به این سبک نبوده و نیست و اکنون در فاز میانی قرار داریم و ایده های دیگری نیز برای بهتر شدن اجراهایمان داریم، ضمن اینکه این موارد و سبک ها سبب شده تا گروه ما و نمایش کشور ما در جهان شناخته شده باشد.

گندی بیان نمود: نمایش ما در بسیاری از کشورها از جمله ایالت متحده آمریکا، کره، ژاپن، بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی و در بسیاری از شهرهای استرالیا و نیز دوبار در ایران اجرا شده، ضمن اینکه همکاری های خوبی با کشور استرالیا داریم به طوری که حتی در مناطق دورافتاده این کشور نیز اجرا داشته ایم.

وی با اشاره به نخستین باری که به ایران آمد گفت: در سال 2010 به تهران آمدم و بسیار کنجکاو بودم راجع به مردم ایران، فرهنگ این مردم و غیره اطلاعاتی کسب کنم ولی متاسفانه مدت زمان حضورم در ایران بسیار کم بوده و فرصت سفر به شهرهای مختلف ایران را نداشته ام.

آ

منبع: تسنیم

به "گندی: نمایش پروانه ها با استفاده از فناوری در جهان شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گندی: نمایش پروانه ها با استفاده از فناوری در جهان شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید