سفر وزیر خارجه آلمان به خلیج فارس برای کاهش تنش میان ایران و عربستان

به گزارش سریال شهرزاد، وزارت خارجه آلمان از سفر دو روزه فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه این کشور در روز یکشنبه آینده به امارات و عمان با هدف کاهش تنش میان ایران و عربستان اطلاع داد.

سفر وزیر خارجه آلمان به خلیج فارس برای کاهش تنش میان ایران و عربستان

به گزارش گروه بین الملل سریال شهرزاد، ساسون شبلی معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز (آدینه) به خبرنگار ایرنا گفت: اشتاین مایر در دیدار با یوسف بن علوی همتای عمانی خود موضوع کاهش تنش لفظی میان ایران و عربستان را مطرح خواهد نمود.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: سعی ما همواره بر این بوده که تنش بین ایران و عربستان باعث ایجاد بن بست در مذاکرات سوریه نشود و این مشکل تاکنون به وجود نیامده است.

به گفته او، در مذاکرات صلح سوریه و نیز توافق اخیر در زمینه آتش بس هر دو طرف نقش سازنده ای ایفا نموده و وعده داده اند که در آینده نیز در این خصوص همکاری خواهند کرد.

این مقام آلمانی اضافه کرد: ایران همچنین بر سر میز مذاکرات حضور داشته و ما تاکنون هیچ مورد منفی در رابطه با روند حل پرونده سوریه از جانب ایران مشاهده ننموده ایم.

شبلی همچنین توضیح داد که در دیدار وزیر خارجه آلمان با مقام های امارات و عمان کاهش تنش در لیبی، سوریه و یمن نیز مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

در فوریه گذشته (بهمن، اسفند) نشست گروه تماس سوریه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به ابتکار آلمان برگزار گردید و مقدمات آتش بس در سوریه مورد توافق شرکت کنندگان نهاده شد.

منبع: تسنیم

به "سفر وزیر خارجه آلمان به خلیج فارس برای کاهش تنش میان ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه آلمان به خلیج فارس برای کاهش تنش میان ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید