طرز تهیه توپک پنیری؛ یک فینگرفود ساده و خوشمزه

به گزارش سریال شهرزاد، طرز تهیه توپک پنیری بسیار ساده است و می تواند یکی از فینگر فودهای خوشمزه ای باشد که شما برای منوی غذای دورهمی های محبت آمیز و مهمانی های خانوادگی استفاده می کنید. این فینگر فود با داشتن پنیر پارمسان پودری و موزارلای گیلاسی طعمی تازه و فراموش نشدنی برای شما خواهد ساخت. جالب است بدانید این غذا در بین بچه ها بسیار پرطرفدار است و می تواند گزینه ای مناسب برای سرو در تولد کودک شما نیز باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه توپک پنیری و تمام فوت و فن های پخت آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه توپک پنیری؛ یک فینگرفود ساده و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه توپک پنیری

  • سیب زمینی پخته دو عدد
  • سیر یک حبه
  • جعفری خرد شده سه قاشق غذاخوری
  • پودر پنیر پارمسان کاله خرید آنلاین چهار قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ چهار عدد
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
  • پنیر موزارلای گیلاسی خرید آنلاین به اندازه لازم
  • آرد یک پیمانه
  • پودر سوخاری یک پیمانه
  • روغن سرخ کردنی به اندازه لازم

طرز تهیه توپک پنیری؛ یک فینگرفود ساده و خوشمزه

مرحله اول

طرز تهیه توپک پنیری برخلاف بمب سیب زمینی بسیار ساده بوده و می توانید در کمترین زمان ممکن آن را در خانه خود تهیه کنید. تهیه یک فینگرفود ساده و فوری کار زیاد سختی نیست به شرط اینکه تمام مواد اولیه مورد احتیاج آن را در آشپزخانه خود داشته باشید.

برای تهیه توپک پنیری شما ابتدا باید دو عدد سیب زمینی پخته شده را رنده کنید تا خمیری شکل شوند. سپس یک حبه سیر و سه قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را به همراه اندازهی پودر پنیر پارمسان روی سیب زمینی ها بریزید و هم بزنید. به اندازه دلخواه نمک و فلفل نیز به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله دوم

اندازهی از مخلوط سیب زمینی جدا کنید و به یاری دست آن را به شکل یک گلوله درست کنید. گلوله را کف دست پهن نموده و یک عدد پنیر موزارلای گیلاسی وسط آن قرار دهید و دور تا دور آن را با استفاده از مخلوط سیب زمینی بپوشانید. اینکار را انقدر تکرار کنید تا مخلوط سیب زمینی شما تمام گردد. توپ های پنیری آماده را به مدت 30 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سفت شوند.

مرحله سوم

سپس توپک های پنیری آماده را از یخچال بیرون آورده و ابتدا در آرد و تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بغلتانید.

مرحله چهارم

تابه ای را پر از روغن کنید و روی حرارت میانه گاز قرار دهید تا خوب داغ گردد. سپس توپک های پنیری را داخل روغن قرار دهید تا برای 5 تا 7 دقیقه خوب سرخ شوند.

مرحله ششم

توپک های پنیری خوشمزه خود را داخل بشقاب بریزید و در کنار یک سالاد سبزیجات خوشمزه و سس کچاپ یا سس رنچ نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه توپک پنیری؛ یک فینگرفود ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه توپک پنیری؛ یک فینگرفود ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید