لیورپول جدیدترین شکار ستاره ایرانی؛ گلزنی دوباره طارمی در لیگ قهرمانان

به گزارش سریال شهرزاد، خبرگزاری خبرنگاران- لیورپول دومین برد خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به زیبایی هر چه تمام تر کسب کرد. طارمی تک گل پورتو را مقابل شاگردان کلوپ به ثمر رساند.

لیورپول جدیدترین شکار ستاره ایرانی؛ گلزنی دوباره طارمی در لیگ قهرمانان

به گزارش سریال شهرزاد، در مسابقه ای که قدرت قرمزها به میزبان شان می چربید، لیورپولی ها طی یک ساعت ابتدایی مسابقه کار حریف خود را تمام کردند. در این شرایط گلزنی مجدد مهدی طارمی در یک میدان بزرگ بین المللی، می توانست التیام بخش زخم اژدهای آبی باشد ولی در ادامه روبرتو فیرمینو گل های دیگری را به حساب تیمش واریز کرد تا در شب کابوس وار دروازه بان پورتو، شکست سنگینی برای تیم سرجیو کونسیسائو رقم بخورد.

سه شنبه شب دوباره یک ایران از جای خود پرید تا گلزنی پسر تحسین بر انگیز خود مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد. لیورپول جدیدترین شکار اژدهای ایرانی در میدان بزرگان بود. این بار اما با دفعات قبل فرق دارد. شاید قبلا گلزنی کردن طارمی مقابل یوونتوس یا چلسی باعث می شد تا سیلی از شکلک های پرچم ایران در زیر ویدیوی گل او در شبکه های اجتماعی به راه بیافتد اما حالا همه چیز عوض شده است: هم جهانیان فهمیده اند که این پسر تحسین بر انگیز یک ایرانی سر افراز است، هم گلزنی کردن طارمی مقابل بزرگان برای ما عادی شده است. به راستی اغراق نخواهد بود اگر طارمی را سفیر ایران در فوتبال اروپا بنامیم.

طارمی خیلی دیر مطرح شد. این حسرتی است که تا ابد همراه ما فوتبال دوستان ایرانی باقی خواهد ماند اما اینجا صحبت از یک بازی رایانه ای نیست که نگران سن مهدی باشیم. او نشان داده است که با این پشتکار، با این حرفه ای گری و با این همت، سال های سال به درخشش در این سطح ادامه خواهد داد. مهدی آمده است تا در سطح بزرگان بماند. او این روزها الگوی بچه ها و نوجوان های زیادی است که در محروم ترین نقاط کشورمان، مثل او فوتبال را نفس می کشند.

مهدی طارمی را دیگر نباید با لقب ستاره ایران در فوتبال اروپا یاد کرد؛ او تنها فوق ستاره ایرانی است که در حال حاضر در سطح اول اروپا یکه تازی می نماید و در بازی های بزرگ درخشش خیره کننده ای دارد و گلزنی هم می نماید و فرایند خوب خود را امشب برابر لیورپول ادامه داد. تیم فوتبال پورتو در حالی که مهدی طارمی را به اسم تنها مهاجم نوک در خط حمله داشت، در چارچوب رقابت های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب در استادیوم دو دراگائو مقابل تیم سه امتیازی لیورپول نهاده شد.

مهدی طارمی که در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا دروازه اتلتیکو مادرید را در واندا متروپولیتانو باز نموده و گل او مردود شده بود، امشب در یک تقابل حساس و بزرگ دیگر مقابل لیورپول نهاده شد که جدا از نتیجه مسابقه و شکست سنگین تیمش در خانه، توانست کار بزرگی انجام دهد و در یک جدال اروپایی مهم دیگر تجربه گلزنی را به دست بیاورد.

مهدی طارمی تا به امروز سه تقابل با تیم های انگلیسی داشته، اما پس از ناکامی در گلزنی مقابل منچستر سیتی، برابر چلسی و لیورپول گلزنی نموده تا باشگاه های این کشور، تیم های مورد علاقه او برای درخشش در رقابت های اروپایی شوند. مهدی طارمی که در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا تجربه فوق العاده ای با زدن گل های تماشایی برابر چلسی و یوونتوس ایتالیا داشت، امشب برابر یک تیم انگلیسی دیگر و قهرمان اروپا یک گل هوشمندانه به ثمر رساند و تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی در تاریخ شد که توانسته دروازه لک لک ها را باز کند.

مهدی طارمی در فاصله 15 دقیقه به انتها مسابقه پورتو مقابل لیورپول و در حالی که تیمش با نتیجه 3 بر صفر عقب بود، هیچ موقعیت گلی نداشت و از سوی دیگر هیچ ضربه در چارچوب یا حتی شوت در خارج از چارچوبی نزده بود، اما با این وجود توانست از تنها فرصتی که به دست آورد، به برترین شکل استفاده کند.

توپ ربایی فابیو ویییرا، هافبک پورتو از مقابل فابینهو و ارسال دقیقی که از سمت راست و کنج محوطه جریمه لیورپول ارسال کرد، یک موقعیت نصف و نیمه را برای تیم پرتغالی به وجود آورد، اما مهدی طارمی با یک جای گیری عالی، فرار از کنار جو گومز و ضربه سر شیرجه ای تماشایی، آلیسون بکر را ناکام گذاشت و دروازه لیورپول را باز کرد. پورتو پس از گل تماشایی مهدی طارمی دو گل دیگر از رابرت فیرمینو دریافت کرد و در این مسابقه خانگی با نتیجه 5 بر یک مقابل لیورپول بازنده شد، اما تک گلی که تیم پرتغالی با ضربه سر مهدی طارمی به ثمر رساند، کاری کرد تا طرفداران فوتبال ایران به نتیجه این بازی توجهی نداشته باشند و از همان یک گل لذت ببرند.

مهدی طارمی در شرایطی مقابل لیورپول به میدان رفت که بخاطر زدن سه گل در دو مسابقه اخیرشان در لیگ برتر پرتغال در پی ادامه دادن این فرایند درخشان در رقابت های اروپایی بود و توانست این کار را به برترین شکل انجام بدهد. ملی پوش ایرانی پورتو در بازی با لیورپول یک دریبل ناموفق، یک سانتر نادرست، ناکامی در هشت دوئل زمینی و 11 بار از دست دادن مالکیت توپ داشت و بعلاوه یکبار در موقعیت آفساید نهاده شد، اما کار خود را با یک شیرجه زیبا و تنها توپش در چارچوب دروازه انجام داد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لیورپول جدیدترین شکار ستاره ایرانی؛ گلزنی دوباره طارمی در لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیورپول جدیدترین شکار ستاره ایرانی؛ گلزنی دوباره طارمی در لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید