هیچ تخریب یا حفاری جدید در محوطه باستانی قصر ابونصر شیراز مشاهده نشده است

به گزارش سریال شهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: هیچ گونه تخریب یا حفاری جدید در محوطه باستانی قصر ابونصر شیراز مشاهده نشده است.

هیچ تخریب یا حفاری جدید در محوطه باستانی قصر ابونصر شیراز مشاهده نشده است

مصیب امیری در گفت وگو با خبرنگار سریال شهرزاد، با اشاره به اخبار منتشر در مبنی بر تخریب و انجام حفاری قاچاق در ایام گسترش بیماری کرونا اظهار کرد: طی بازدید کارشناسان باستان شناس به اتفاق فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان از قصر ابونصر شیراز بر اساس کارشناسی اجرا شده در محدوده زمانی مدنظر هیچ گونه تخریب و یا حفاری جدیدی در محل مشاهده نشد.

او ادامه داد: چندین چاله کوچک مربوط به سنوات قبل در محدوده ای که قبلاً در سال 1932 میلادی نیز به طور کامل توسط باستان شناسان آمریکایی مورد کاوش قرارگرفته دیده می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد: شهرداری شیراز با هماهنگی میراث فرهنگی در حال تهیه طرحی برای ساماندهی قصر ابونصر و حریم آن است که خوشبختانه پیشرفت خوبی در طرح با لحاظ دیدگاه های میراث فرهنگی حاصل شده، در صورت به نتیجه رسیدن این طرح، بخش عمده ای از مسائل این مکان حل خواهد شد به گونه ای که به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی قابل مراجعه شهر شیراز درخواهد آمد.

منبع: میراث آریا

به "هیچ تخریب یا حفاری جدید در محوطه باستانی قصر ابونصر شیراز مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ تخریب یا حفاری جدید در محوطه باستانی قصر ابونصر شیراز مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید