ونزوئلا روابط خود با آمریکا را قطع کرد

به گزارش سریال شهرزاد، رئیس جمهور ونزوئلا گفت روابط دیپلماتیک این کشور با آمریکا به طور کامل قطع و دیپلمات های آمریکایی تا هفتاد و دو ساعت فرصت دارند خاک این کشور را ترک نمایند.

ونزوئلا روابط خود با آمریکا را قطع کرد

به گزارش به نقل از روسیا الیوم، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پس از تظاهرات مخالفان و موافقان خود طی سخنانی در جمع هوادارانش گفت: نمی خواهیم به دوران دخالت های آمریکا در کشورمان بازگردیم. به واسطه آرای مردمی که انتخاب نموده و می نمایند تا چه کسی رئیس جمهور ونزوئلا باشد، در کاخ ریاست جمهوری باقی می مانم.

مادورو اضافه کرد: بعضی رسانه ها با واقعیت بازی می نمایند و تظاهرات هواداران ما را نادیده میگیرند.

وی در ادامه گفت: دستور داده ام تا روابط دیپلماتیک ونزوئلا با دولت آمریکا به طور کامل قطع گردد. تا هفتاد و دو ساعت اتی تمام دیپلمات های آمریکا از ونزوئلا اخراج می شوند.

خوان گوایدو، رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی و سپس سوگند یاد کرد.

گوایدو بعد از آنکه مادور اعلام نمود به دیپلمات های آمریکا 72 ساعت برای ترک این کشور مهلت داده گفت به سفارتخانه های خارجی گفته که بمانند و دستورهای دیگر را نادیده بگیرند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای مداخله جویانه از این تصمیم استقبال کرد و گویدا را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. او گفت همه گزینه ها علیه ونزوئلا روی میز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ونزوئلا روابط خود با آمریکا را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا روابط خود با آمریکا را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید