چگونه در روسیه مشغول به کار شویم ؟

به گزارش سریال شهرزاد، روسیه یکی از کشورهایی است که به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و متقاضیان فراوانی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. راه های مختلفی نیز از طرف دولت کشور روسیه برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفته شده است که افراد می توانند با در اختیار داشتن مدارک کافی و مراجعه به سفارت کشور روسیه، شرایط مهاجرت قانونی خود به این کشور را فراهم نمایند. یکی از مهم ترین علل مهاجرت ایرانیان به کشور روسیه می تواند مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در این کشور و البته نزدیکی به کشور ایران باشد.

چگونه در روسیه مشغول به کار شویم ؟

بلیط هواپیما در طاهاگشت

از جمله مهم ترین راه هایی که افراد برای مهاجرت خود به روسیه به آن تمایل نشان می دهند، تحصیل در این کشور است. همه علاقمندان به تحصیل در کشور روسیه باید در دوره های پادفک شرکت نمایند. این دوره ها تقریبا یک سال تحصیلی به طول خواهد انجامید و متقاضیان پس از آن باید در آزمون های نهایی شرکت نمایند و پس از قبولی در این آزمون ها، مجوز تحصیل در روسیه را بدست آورند. توجه داشته باشید که مقطع تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تاثیری در نحوه برگزاری این آزمون نخواهد داشت و همه متقاضیان از مقطع پیش دانشگاهی تا دکتری باید در این آزمون ها شرکت نمایند. یکی از مهم ترین مزایای تحصیلی در کشور روسیه این است که افراد برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه احتیاجی به در اختیار داشتن مدرک زبان روسی نخواهند داشت و اخذ پذیرش از موسسات مختلف آموزشی برای شرکت در دوره پادفک می تواند ضامن ورود متقاضیان به این کشور باشد.

در حقیقت برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه افراد به مدارک زیر احتیاج پیدا خواهند کرد:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس رنگی جدید
  • هزینه آنالیز مدارک
  • گواهی پذیرش از دانشگاه یا موسسه علمی
  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان روسی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی (برای متقاضیان رشته های انگلیسی زبان)
  • گواهی تمکن اقتصادی

اشاره کردیم که یکی از مزیت های مهاجرت به کشور روسیه هزینه های مناسب زندگی در این کشور است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را دارند می توانند با پرداخت ماهیانه در حدود 1000$ (دلار آمریکا) هزینه های زندگی، سکونت و تحصیل خود را در این کشور تامین نمایند. البته انگشت شمار دانشگاه در کشور روسیه وجود دارد که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها سالیانه به 8000$ (دلار آمریکا) می رسد. البته دانشجویان باید هزینه زندگی در روسیه را نیز همیشه مد نظر داشته باشند. بعضی از مهم ترین هزینه های زندگی در کشور روسیه به توضیح جدول زیر است:

آیتم هزینه
هزینه های خوراک ماهانه برای 1 نفر 40 الی 50$
غذا به طور منصفانه و معقول 30$
هزینه های بلیط سینما، تئاتر، موزه، نمایشگاه های هنری 10$
موزه و نمایشگاه های هنری 0.1 تا 10$

بطور کلی هزینه زندگی در کشور روسیه (بجز شهر مسکو) را می توان در حدود 200 تا 300$ (دلار آمریکا) برآورد کرد. با توجه به این که کار دانشجویی در کشور روسیه برای دانشجویان بین المللی ممنوع است، دانشجویان باید توجه داشته باشند که این مبلغ را باید از سپرده های خود تامین نمایند. البته دانشجویان می توانند با اشتغال در مشاغل سیاه در کشور روسیه، بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین نمایند.

افرادی که در کشور روسیه تحصیل نموده اند، شانس خوبی برای کاریابی در روسیه خواهند داشت. کار در روسیه برای مهاجران خارجی امکان پذیر است و در نهایت می تواند به اقامت دائم این کشور تبدیل گردد. افرادی که قصد کار در کشور روسیه را دارند، بهتر است از شیوه تحصیل در این کشور وارد روسیه شوند و پس از انتها دوره تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوند. در صورتی که فردی پیروز به دریافت یک پیشنهاد کاری از کارفرمای رسمی در کشور روسیه گردد، قادر خواهد بود تا با دریافت ویزای کاری راهی این کشور شوند.

قرارداد کاری که به دست متقاضی می رسد، باید شامل اطلاعاتی نظیر مشخصات فردی، مدت قرارداد، پست و مقام فرد در کشور روسیه، نحوه اقامت و میزان حقوق وی باشد. در صورت که اطلاعات مندرج در قرارداد به تایید سفارت کشور روسیه برسد، متقاضی می تواند با در اختیار دریافت ویزای کاری روسیه، راهی این کشور گردد. یکی از مهم ترین مزایای ویزای کاری روسیه، امکان همراه داشتن اعضای خانواده در روسیه است. همچنین فرد می تواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت، اقامت دائم کشور روسیه را برای خود و اعضای خانواده خود بدست آورد.

از جمله مهم ترین خدماتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موکلین خود ارائه می دهد، فراهم آوردن شرایط اعزام دانشجو به کشور روسیه است. متقاضیان می توانند برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در همین رابطه با مشاورین این موسسه تماس حاصل فرمایند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "چگونه در روسیه مشغول به کار شویم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در روسیه مشغول به کار شویم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید