کارزار مخالفت با افزایش تعرفه های اینترنت کلید خورد

به گزارش سریال شهرزاد، کاربران اینترنت یک کارزار مخالفت با افزایش قیمت اینترنت را کلید زدند و تا کنون بیش از 23 هزار نفر آن را امضا کردند.

کارزار مخالفت با افزایش تعرفه های اینترنت کلید خورد

در این کارزار از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات خواسته شده است جلوی گرانی اینترنت را گرفته و بعلاوه کیفیت اینترنت افزایش پیدا کند.

در هفته های اخیر، تغییر بسته های اینترنت ثابت و کاهش حجم بسته های پرطرفدار که باعث افزایش 100 درصدی قیمت اینترنت ثابت شده است و حذف بسته های محبوب و طولانی مدت همراه اول و ایرانسل، باعث اعتراض و شکایت کاربران اینترنت شده است.

این کاربران اعتقاد دارند کیفیت اینترنت ایران همواره در پایین ترین سطح بوده و این بی عدالتی است که قیمت آن در این شرایط 100 درصد افزایش پیدا کند.

این کارزار که 20 فروردین ماه 1401 راه اندازی شده است؛ تا 20 خرداد 1401 ادامه خواهد داشت و تا کنون بیش از 23 هزار نفر آن را امضا کردند.

در ابتدای این کارزار آمده است:

کیفیت اینترنت در ایران همواره در پایین ترین رده های استاندارد جهانی و حتی پایین تر از کشورهای همسایه که اوضاع بسمانی هم ندارند قرار داشته است. در این میان دولت ها همواره از فراهم سازی اینترنت باکیفیت و مقرون به صرفه سخن گفته اند که هیچ گاه نتوانسته اند به این مهم جامه عمل بپوشانند.

و در ادامه می خوانیم:

متأسفانه زمزمه هایی از افزایش افسارگسیخته تعرفه های اینترنت به گوش می رسد و برخی از شرکت ها همین حالا نرخ اینترنت ثابت خود را به شکل ناعادلانه ای افزایش داده اند، بعلاوه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز با حذف بسته های محبوب، افزایش قیمت را کلید زده اند. ما امضانمایندگان این کارزار، ضمن اعتراض به شرایط نامطلوب کیفیت اینترنت، رسیدگی به این موضوع و جلوگیری از این بی عدالتی را خواستاریم.

رگولاتوری این افزایش قیمت بسته های اینترنت شرکت ها را تایید نموده و می گوید براساس مصوبه سال 1396 اینترنت ثابت است و هنوز تا سقف اینترنت ثابت که برای هر گیگابایت 2 هزار تومان معین شده است؛ فاصله دارد.

همین طور، حذف بسته های محبوب و پرطرفدار حجمی و زمانی همراه اول و ایرانسل کاملا قانونی تلقی شده و گفته می گردد اپراتورهای موبایل می توانند تا 40 هزار تومان هر گیگابایت اینترنت را گران نمایند که البته به خاطر مسایل رقابتی بازار، فعلا با قیمت یک چهارم به فروش می رسد.

شرکت های اینترنتی در ماه های اخیر، بارها گفتند اگر قیمت اینترنت 100 درصد افزایش پیدا نکند؛ با ورشکستگی روبرو شده و قادر به توسعه یا بهبود کیفیت اینترنت نیستند.

حال، باید دید مردم و کاربران اینترنت پیروز می شوند ترمز گرانی اینترنت را بکشند یا شرکت های اینترنتی و اپراتورهای موبایل پیروز می شوند خواسته خود را دیکته نموده و درآمدهای خود را افزایش دهند.

برای مشاهده و امضای کارزار مخالفت با افزایش تعرفه های اینترنت می توانید وارد شوید.

منبع: شبکه چی

به "کارزار مخالفت با افزایش تعرفه های اینترنت کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارزار مخالفت با افزایش تعرفه های اینترنت کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید