کارگروهی برای نظارت بر گرانی دارو تشکیل شد، لزوم حمایت سازمان های بیمه گر از آسیب دیدگان

به گزارش سریال شهرزاد، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس توضیح داد: مقرر شد کارگروهی متشکل از وزارتخانه های ذیربط و بعلاوه سازمان غذا و دارو با مشارکت سازمان های بیمه گر برای یافتن برترین راه چاره در جهت جبران تبعات ناشی از حذف ارز ترجیحی تشکیل گردد.

کارگروهی برای نظارت بر گرانی دارو تشکیل شد، لزوم حمایت سازمان های بیمه گر از آسیب دیدگان

علی خضریان نماینده مردم تهران در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی سریال شهرزاد،گفت: افزایش دارو و نبود زیرساخت های حذف ارز ترجیحی و در پی آن مسائل زیاد ناشی از افزایش قیمت ها و بعلاوه نگرانی بیمارستان ها از کمبود اعتبارات برای تهیه دارو در ماه های آینده به علت افزایش قیمت و عدم افزایش تعرفه های خدمات پزشکی و حذف بعضی از دارو ها به علت افزایش قیمت در روز های اخیر موجب شد کمیسیون با دعوت از مسئولین مرتبط از وزارتخانه های صمت و بهداشت، سازمان های غذا و دارو، برنامه و بودجه، تامین اجتماعی و سایر سازمان های بیمه گر و بعلاوه بخش های مرتبط به این حوزه موضوع را مورد آنالیز و واکاوی قرار دهد.

وی اضافه نمود: از آنجایی که حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت دارو به ویژه دارو های بیماران خاص در هفته ها و ماه های اخیر مسائل زیادی برای مردم در دهک های مختلف جامعه مخصوصاً دهک های پایین ایجاد نموده و در این میان افراد فاقد بیمه نیز مسائل دو چندانی پیدا کردند. سازمان های بیمه گر و بعلاوه سازمان بیمه سلامت ضروری است پیش بینی های کافی را برای حمایت از آسیب دیدگان انجام دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان ها و داروخانه ها و مطالبه این سازمان از بخش درمان کشور بخش دیگری از مسائل و مسائل مبتلا به بخش دارو و درمان است که ضروری است در این حوزه نیز برنامه ریزی های لازم و سریع انجام گردد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس توضیح داد: مقرر شد کارگروهی متشکل از وزارتخانه های ذیربط و بعلاوه سازمان غذا و دارو با مشارکت سازمان های بیمه گر برای یافتن برترین راه چاره در جهت جبران تبعات ناشی از حذف ارز ترجیحی تشکیل گردد. بعلاوه وزارت تعاون نیز مکلف شد هر چه سریعتر نسبت به ارائه کد ملی سه دهک پایین جامعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه کردن این افراد اقدام کند تا افراد فاقد بیمه در دهک پایین شامل حمایت های بیمه ای شوند و سازمان برنامه و بودجه نیز منابع پیش بینی شده این موضوع را هرچه سریعتر اختصاص دهد، وزارت صنعت معدن و تجارت نیز برای تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک دارویی مکلف به برنامه ریزی و ارائه گزارش شد بعلاوه قرار شد یک میلیارد دلار ارز با کیفیت برای تامین مواد اولیه دارویی برای کوتاه مدت هرچه سریعتر طی روز های آینده در اختیار متقاضیان قرار گیرد و در ادامه نیز جلسات کمیسیون با مسئولان ارشد وزارتخانه های ذیربط برای پیگیری، بحث افزایش قیمت دارو ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کارگروهی برای نظارت بر گرانی دارو تشکیل شد، لزوم حمایت سازمان های بیمه گر از آسیب دیدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگروهی برای نظارت بر گرانی دارو تشکیل شد، لزوم حمایت سازمان های بیمه گر از آسیب دیدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید