گلکسی Z Fold 2 معرفی گردید؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

به گزارش سریال شهرزاد، دقایقی قبل در جریان رویداد Unpacked سامسونگ، سامسونگ فقط به چند ویژگی محدود گلکسی Z Fold 2 اشاره نمود و قرار است این گوشی در ماه سپتامبر رسما معرفی گردد. در هر صورت طبق گزارش سایت XDA-Developers می توانیم به مشخصات این گوشی بپردازیم که البته این مشخصات به شکل رسمی از طرف سامسونگ اعلام نشده است.

گلکسی Z Fold 2 معرفی گردید؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

در بخش داخلی این گوشی، نمایشگر تاشو 7.6 اینچی توجه را جلب می نماید که رزولوشن 2208 در 1768 پیکسل دارد. به غیر از افزایش اندازه نمایشگر اصلی، نباید رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از استاندارد HDR10+ را از قلم بیندازیم که جذابیت آن را دوچندان نموده اند. سامسونگ به جای اینکه مانند نسل قبلی دوربین سلفی را در بریدگی نمایشگر تعبیه کند، از صفحه نمایش حفره دار استفاده نموده است. نمایشگر اصلی به جای محافظ پلاستیکی، حالا از محافظ شیشه ای موسوم به UTG بهره می برد که دوام آن را افزایش می دهد.

در بخش بیرونی هم یک نمایشگر عظیم 6.23 اینچی سوپر امولد توجه را جلب می نماید. این گوشی رفرش ریت 60 هرتز دارد و مانند نمایشگر اصلی از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می نماید. این نمایشگرِ دارای رزولوشن 2260 در 816 پیکسل، برخلاف نسل قبلی اندازه بسیار عظیم تری دارد و دوربین سلفی در یک حفره تعبیه شده است.

همانند نسل قبلی، گلکسی Z Fold 2 هم هنگام بسته شدن بین دو طرف نمایشگر اصلی یک شکاف ایجاد می گردد. این شکاف از یک طرف باعث می گردد که بدون نگرانی بابت آسیب رسیدن به نمایشگر اصلی هنگام بستن گوشی، آن را ببندید. از طرف دیگر همین شکاف به کاربران اجازه می دهد که راحت تر گوشی را باز نمایند. باید خاطرنشان کنیم بدنه این گوشی از شیشه و فلز ساخته شده است.

یکی از ویژگی های مشترک بین این گوشی و گلکسی Z Flip قابلیت موسوم به Flex Mode است. این یعنی می توانید گوشی را در حالت 90 درجه یا 120 درجه باز کنید و نمایشگر اصلی در همان حالت باقی می­ماند. به عنوان مثال برای ضبط ویدیو یا تماس تصویری می توانید از این مشخصه استفاده کنید.

قلب تپنده گلکسی Z Fold 2 تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 865 پلاس است و در کنار آن باید به 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. کاربران هنگام خرید این گوشی از لحاظ حافظه رم و حافظه داخلی حق انتخاب ندارند و صرفا می توانند از یک مدل دست به انتخاب بزنند.

در پنل پشتی این گوشی، یک ماژول دوربین مستطیل شکل دیده می گردد که طراحی آن مشابه ماژول دوربین گوشی های گلکسی نوت 20 است. درون آن سه دوربین تعبیه شده که دوربین اصلی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و لنز آن از گگرددگی دیافراگم F/1.8 بهره می برد. در کنار آن باید به دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی اشاره کنیم.

سامسونگ از همان دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی گوشی های نوت 20 برای گلکسی Z Fold 2 استفاده نموده که این دوربین در حفره بخش فوقانی نمایشگر اصلی و بیرونی تعبیه شده است. این یعنی مانند نسل قبلی، کاربران در حالت باز و بسته بودن این گوشی به راحتی می توانند عکس های سلفی ثبت نمایند.

انرژی این گوشی از جانب باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که سرعت شارژ سیمی آن به 25 وات و سرعت شارژ بی سیم به 11 وات می رسد.

گلکسی Z Fold 2 در رنگ های اصلی مشکی و برنزی روانه بازار می گردد و البته تعداد محدودی از این گوشی به رنگ قهوه ای خاصی فراوری خواهد شد. بار دیگر باید خاطرنشان کنیم که بیشتر این اطلاعات بر اساس اطلاعات فاش شده هستند و سامسونگ در خصوص این گوشی جزئیات خاصی مطرح ننموده است. این شرکت میخواهد در ماه سپتامبر مراسم جداگانه ای را برای معرفی این گوشی برگزار کند و در آن موقع به طور کامل به جزئیات آن می پردازد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی Z Fold 2 معرفی گردید؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی Z Fold 2 معرفی گردید؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید