600 هزار نفر تهرانی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

به گزارش سریال شهرزاد، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ثبت نام حدود 600 هزار نفر تهرانی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: پالایش 200 هزار متقاضی انجام شد و 400 هزار نفر در انتظار پالایش اطلاعات اولیه خود هستند.

600 هزار نفر تهرانی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه اضافه کرد: براساس تازه ترین آمار قریب به 600 هزار نفر در استان تهران در سامانه www.saman.mrud.ir ثبت نام کرده اند.

وی با با بیان اینکه هنوز ثبت نام برای مردان مجرد بالای 23 سال سن ادامه دارد، گفت: 124 هزار نفر متقاضی مرد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

محبت خواه با دعوت از مالکان برای استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای نوسازی و ساخت، شرح داد: 117 هزار نفر نیز متقاضی استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی در طرح مذکور هستند که در تهران 450 میلیون تومان به ازای هر واحد ساخته شده به افراد فرم ج سبز تعلق می گیرد و در شهر های استان این اندازه 300 میلیون تومان گزارش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تا به امروز 6 هزار و 810 نفر از واجد شرایط اولیه در طرح مذکور از میان 200 هزار نفر متقاضی پالایش شده اند و بررسی متقاضیان در تهران ادامه دارد و 400 هزار نفر در انتظار پالایش هستند.

محبت خواه در سرانجام شرح داد: متقاضیانی که مدارکشان را کامل در سامانه بارگذاری نکرده اند و یا در ثبت نام اشتباه داشته اند تا 29 اسفندماه فرمت دارند نسبت به انجام کامل ثبت نام و اصلاح آن اقدام کنند.

تا به امروز 5 میلیون و 341 هزار نفر متقاضی مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کردند که از این تعداد 435 هزار و 397 نفر مردان مجرد بالای 23 سال سن تا 45 سال هستند که با تلاش های وزارت راه و شهرسازی و موافقت شورای عالی مسکن به آمار ثبت نامی های مسکن اضافه کرده شدند.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح های کلان دولت سیزدهم است که احداث 4 میلیون واحد مسکونی را در شهر ها و روستا ها در دستورکار دارد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان تا به امروز اراضی بالغ بر یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است و اراضی 2 میلیون و 500 هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده و در مراحل بررسی برای تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده قرار گرفته است.

منبع: فرارو

به "600 هزار نفر تهرانی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "600 هزار نفر تهرانی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید