ادبیات

خانه تاریخی اژه ای ها یکی از خانه های دیدنی اصفهان به شمار می رود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، خانه تاریخی اژه ای ها یکی از خانه های دیدنی اصفهان به شمار می رود.

15 آبان 1402

تندیس و سنگ آرامگاه هوشنگ ابتهاج چه زمانی نصب می گردد؟

یلدا ابتهاج، فرزند این شاعر فقید با اعلام این خبر در صفحۀ اینستاگرامی خود نوشته است: روز چهارشنبه، 23 شهریور ساعت هفت بعد از ظهر؛ پس از روز ها کوشش و آماده سازی برای سنگ آرامگاه و نصب و سردیس در باغ محتشم رشت گرد هم می آییم.

26 شهریور 1401

هنگامه شمردن ستاره ها از تلویزیون پخش می گردد ، زندگی و زمانه شهریار در شبکه مستند

مستند اولدوز سایاراق (هنگامه شمردن ستاره ها) پرتره ای از استاد شهریار 25 اردیبهشت ماه ساعت 18 در روزگرامیداشت زبان و ادب فارسی از قاب شبکه مستند سیما پخش می گردد.

4 تیر 1401

فعالیت موزه ها و اتوبوس های تبریزگردی تا پانزدهم فروردین

خبرگزاری خبرنگاران-اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز طی اطلاعیه ای ساعات فعالیت موزه های تحت مدیریت شهرداری تبریز و بعلاوه تاکسی های ازمن بپرس و اتوبوس های گردشگری را اظهار داشت.

19 خرداد 1401

شماره 229 ماهنامه فیلم نگار منتشر شد

تهران (پانا) - دویست و بیست و نهمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم نگار ویژه اسفند 1400 در 130 صفحه به صورت دیجیتال منتشر شد.

31 اردیبهشت 1401

سیاستگذاری صحیح در تامین مواد اولیه در کاهش قیمت و رشد شمارگان کتاب کودک موثر است

به گزارش خبرنگاران ، فتح الله فروغی، دبیر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان:درباره فرایند فراوری و انتشار کتاب کودک در سال 1400 می توان دو محور را در نظر گرفت؛ نخست اصل موضوع یعنی فراوری و دیگری عوامل اثرگذار بر این فرایند. درباره فراوری آثار کودک و نوجوان...

23 اردیبهشت 1401

چگونه از اصول فنگ شویی برای چیدمان خانه استفاده کنیم؟

فنگ شویی (Feng shui) که پیشینه آن به چند هزار سال پیش و چین باستان برمی گردد، از نظر لغوی به معنی باد و آب است. این مفهوم برگرفته از یک شعر باستانی است که درباره ارتباط زندگی انسان با محیط اطراف خود صحبت می نماید. هدف فنگ شویی چیدمان درست اشیاء در ساختمان های...

14 اردیبهشت 1401

دلم یک عشق می خواهد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، زینب قائدی به بهانه انتشار کتاب جدیدش، در مطلبی درباره ترانه گفت: مانند بسیاری از هنرها، تاریخ دقیقی برای ظهور ترانه و اولین سراینده یا سرایندگان آن نمی توان یافت .

10 بهمن 1400

تفال به حافظ 21 آذر 1400؛ بوی زلف تو همان مونس جان است که بود

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

24 دی 1400

خلق 2 هزار تابلو نقاشی خط از اشعار لسان الغیب در 40 سال

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، محمدرضا شجریان با خلق تصنیف های ماندگار از ده ها غزل حافظ، مرد شماره یکِ ادای احترام به حافظ با زبان هنر است و شهرام ناظری هم آن قدر به حافظ علاقه دارد که نه تنها در تصانیفش، نوایِ دلدادگی به لسان الغیب را سر داده،...

8 آبان 1400

قول جالب آزیتا ترکاشوند به خودش

خبرنگاران:لیلا بلوکات این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

23 مهر 1400

300 نسخه کتاب خطی از سعدی در کتابخانه آستان قدس نگهداری می شود

ایرنا/ براساس خبرهای منتشر شده، 300 نسخه کتاب خطی از سعدی در کتابخانه آستان قدس نگهداری می شود.

4 خرداد 1400

برگزیدگان بخش هنری مهرواره ستاره های بی نشان معرفی شدند

تهران (پانا)- برگزیدگان بخش هنری مهرواره ستاره های بی نشان در حالی معرفی شدند که هنرجویان کانون پرورش فکری با نقاشی ها و عکس های خود از مدافعان سلامت و کادر درمان قدردانی کردند.

18 فروردین 1400

خبرنگاران درگذشت اسلامی ندوشن تکذیب شد

تهران - خبرنگاران - علی اصغر دادبه رییس شورای نظارت بر نشر آثار دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن در ایران چهارشنبه شب طی پیامی خبر درگذشت استاد اسلامی ندوشن را تکذیب کرد.

13 فروردین 1400

خط فراق داستان نویسان مدرن و مذهبیون در قبل از انقلاب

خبرنگاران ، حسن گلچین: مسئله ادبیات انقلاب اسلامی، به خصوص رمان که شاخصه مهم آن است، با وقوع انقلاب اسلامی درسال 1357 رقم خورد. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی کشور ما تحول جدید و بنیادی شکل گرفت و جامعه ما وارد مرحله جدیدی...

21 اسفند 1399

داوری جایزه داستان کوتاه سیمرغ در مراحل پایانی

تهران (پانا) - به گفته پایه گذار جایزه داستان کوتاه سیمرغ داوری پنجمین دوره جایزه داستان کوتاه سیمرغ در مراحل پایانی است و 48 داستان از 450 داستان به مرحله نهایی داوری رسیده اند.

7 بهمن 1399

آشنایی با فرهنگ مردم مکزیک، عکس

مکزیک ، دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان به حساب می آید و طی چندین دهه گذشته، دستخوش تغییرات زیادی شده است. فرهنگ مردم این کشور، از تاریخ غنی و پیچیده آن نشأت می گیرد و ترکیبی از فرهنگ بومی، اسپانیایی و افرادی است که به مکزیک مهاجرت کرده اند. امروزه، بسیاری...

28 دی 1399

راه اندازی موزه استاد شهریار در تهران

شهردار منطقه 6 تهران از راه اندازی موزه استاد شهریار در قلب فرهنگی پایتخت و در محل بوستان بهجت آباد تهران خبر داد.

12 آذر 1399

خبرنگاران همایش ادبی فرهنگ عاشورا در ادبیات ترکمن برگزار شد

گرگان - خبرنگاران - همایش ادبی فرهنگ عاشورایی در زبان و ادبیات ترکمن شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان و فرهنگ دوستان گلستان در سرسرای فخرالدین اسعد گرگان برگزار گشت.

20 آبان 1399

بازی جوانمردانه، یک بازی بُرد بُرد است

به گزارش خبرنگاران، ایورادسکی، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه میشیگان و دکترای حقوقش را از دانشکده حقوق هاروارد دریافت کرد. وی پس از همکاری با بخش مدیریت شرکت جی پی مورگان، براساس برترین روش ها، گروه مشاوره نیکوکاری را برای مشاوره خانواده ها و موسسات...

17 آبان 1399
تعداد: (32)