اظهارات تازه اردوغان درباره اس400

به گزارش سریال شهرزاد، ایرنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه، خرید سامانه اس-400 را ضرورتی برای صلح منطقه دانست و اعلام نمود که فرآیند نصب آن در ماه آوریل (فروردین 99) تکمیل می شود.

اظهارات تازه اردوغان درباره اس400

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز درباره سامانه پدافند هوایی اس-400 گفت: این اقدام برای صلح منطقه ضروری بود. این سامانه تهاجمی نبوده و دفاعی است و ما نیز به چنین پدافندی نیاز داشتیم.

وی در ادامه این مصاحبه که در دفتر کاری ریاست جمهوری در دولما باغچه استانبول انجام شد، شرح داد: به عنوان کشور عضو ناتو این سامانه را از کشورهای هم پیمان خواستیم، برخی از آنها همکاری کردند اما ظرف مدت کوتاهی کناره گیری کردند. با تکمیل فرآیند نصب این سامانه در ماه آوریل از لحاظ سامانه دفاعی به آرامش خواهیم رسید.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد: مسئله خرید اس-400 از روسیه سابقه ای دارد، روندی که از دوره بارک اوباما آغاز شد که متاسفانه نتوانستیم آن را از آمریکا تامین کنیم. آمریکا با این موضوع موافقت نکرد و ما نیز مجبور به تهیه آن بودیم. رویکرد صمیمانه روسیه در فرآیند تولید مشترک، تامین اعتبار و تحویل بسیار خوب پیشرفته و روند آن را تسریع کرد.

وی متذکر شد: تحقیقات ما نشان می دهد که سامانه اس- 400 با جنگنده های اف-35 تناقض و تداخلی ندارد. وقتی آقای ترامپ کاملا به این موضوع اشراف دارد نمی توان تصور کرد که تهدید به تحریم بازتاب واقعیت داشته باشد.

اردوغان ضمن اشاره به بررسی این موارد در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست هفته آینده سازمان ملل متحد، گفت: به نظر من کشوری چون آمریکا ترکیه را بیش از این آزرده خاطر نخواهد کرد، موضع کنونی نه واقع گرایانه است و نه سیاست خارجی متعهد.

مساله ادلب و اصرار ترکیه به ایجاد یک خط حائل در مرزهای خود با سوریه و نیز ایجاد مناطق امن نیز به یک معضل در روابط ترکیه با آمریکا تبدیل شده و مسوولان ترکیه در این زمینه به آمریکا انتقادهای جدی دارند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "اظهارات تازه اردوغان درباره اس400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات تازه اردوغان درباره اس400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید