تأکید معاون اول رئیس جمهور بر اعمال محدودیت ها

به گزارش سریال شهرزاد، اعمال محدودیت های کرونایی با توسعه سویه اومیکرون از سرگرفته می گردد؟

تأکید معاون اول رئیس جمهور بر اعمال محدودیت ها

مهر نوشت: جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا بعدازظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر اعمال دقیق آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای مقابله با سویه نو اومیکرون تأکید شد.

محمد مخبر در این جلسه که رئیس دفتر رییس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، توضیح داد: باید آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای کنترل و مقابله با سویه نو اومیکرون با جدیت و فوریت در سراسر کشور اعمال و انجام گردد.

وی از وزارتخانه های کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در نشستی مجازی با استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، رویه اعمال محدودیت ها را مطابق مصوبات ستاد ملی با یکدیگر هماهنگ نموده و با همکاری همه دستگاه های ذیربط و اطلاع رسانی دقیق به مردم از توسعه سویه نو این بیماری جلوگیری نمایند.

در این جلسه بعلاوه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سرعت بالای انتقال و انتشار سویه نو اومیکرون، گزارشی از نوترین آمار مقدار بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر و بعلاوه شرایط رنگ بندی کرونایی و مقدار تزریق واکسن در هفته اخیر ارائه کرد.

بعلاوه اعضای این جلسه تأکید کردند که با توجه به انتقال پذیری بالا و ماندگاری بیشتر این سویه نو بیماری کرونا در محیط، اماکن و سطوح لازم است تا آحاد جامعه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی در کنار تزریق دوز سوم واکسن در راستای یاری به دولت و به ویژه کادر درمان و نظام سلامت برای مقابله با سویه اومیکرون همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از نوترین نظرسنجی مرکز افکار سنجی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی از مردم در زمینه اتخاذ روش ها و محدودیت های نو کرونایی ارائه کرد.

لازم به ذکر است، در خاتمه این جلسه نیز پیشنهادات لازم در جهت چگونگی جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون و بعلاوه حمایت و پشتیبانی های لازم از کادر درمانی کشور جهت طرح در ستاد ملی کرونا جمع بندی شد.

منبع: تجارت نیوز

به "تأکید معاون اول رئیس جمهور بر اعمال محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید معاون اول رئیس جمهور بر اعمال محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید