تامین ارز برای داروی بیماران خاص، صعب العلاج و سرطان در اولویت است

به گزارش سریال شهرزاد، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره برخی اظهارنظرها در خصوص تامین ارز مورد احتیاج داروهای سرطان گفت: هر ارزی از هر منبعی به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد بدون تردید با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج نظیر سرطان تخصیص خواهد یافت و متاسفانه هر چقدر هم که خوشبین باشیم از برخی اظهار نظرها بوی منیت و غرض استشمام می گردد و خصلتی است.

تامین ارز برای داروی بیماران خاص، صعب العلاج و سرطان در اولویت است

به گزارش سریال شهرزاد، دکتر کیانوش جهانپور - مشاور اطلاع رسانی رییس سازمان غذا و دارو در این باره اضافه نمود: اینکه هنوز برخی تعریف بیماری خاص و تفاوت آن را از بیماری نادر نمی دانند، اینکه هنوز تفاوت سرطان و بیماری های صعب العلاج را از بیماری خاص نمی دانند، اینکه نمی دانند مصادیق بیماری های خاص را قانونگزار معین می نماید و اینکه هر حرفی و هر ناروایی برای ارضای شخصی و نفسانی گفته شود و اینکه ابایی از در زمین دشمن بازی کردن و تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های معاند نداشته باشیم، به احوال شخصیه و تقوای افراد باز می شود و ملک و ملت با وجود برخی دوستان، احتیاج چندانی به دشمن نخواهد داشت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی همچنین اضافه نمود: در جای دیگری بحث اثربخشی داروهای شیمی درمانی را افرادی مطرح نموده اند و از این گفته اند که مطالعات حیوانی و سلولی و بالینی داروهای شیمی درمانی فراوری داخل را ندیده ایم، گویی که ادعای کشف و یا اختراع داروی جدید کموتراپی در ایران گردیده و مولکولی دولوپ گردیده که عزیزان ما منتظر مطالعات حیوانی و سلولی آن هستند! در این موارد باید قضاوت را به اهل فن واگذار کرد و پرسید و ارزش این گفتار و آشنایی گوینده با روال کارآزمایی بالینی و تایید داروهای مشابه سازی گردیده و ... از همین کلمات معین هست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تامین ارز برای داروی بیماران خاص، صعب العلاج و سرطان در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین ارز برای داروی بیماران خاص، صعب العلاج و سرطان در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید