دانشمندان آمریکایی: ترامپ در مبارزه با ویروس کرونا عزم جدی ندارد

به گزارش سریال شهرزاد، هرچند ترامپ در سخنرانی های خود از آمادگی دولتش برای مقابله با کرونا سخن می گوید اما تردید ها درخصوص جدی بودن عزم او در مبارزه با ویروس کووید 19 جدی است.

دانشمندان آمریکایی: ترامپ در مبارزه با ویروس کرونا عزم جدی ندارد

به گزارش گروه بین الملل سریال شهرزاد به نقل از یورونیوز، دانشمندان آمریکایی نگرانند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده توصیه های آن ها را در خصوص خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور جدی نگیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به این موضوع پرداخته و می نویسد: هرچند ترامپ در سخنرانی های خود از آمادگی دولتش برای مقابله با ویروس کرونا سخن می گوید، اما تردید ها در خصوص جدی بودن عزم او در مبارزه با ویروس کووید 19 جدی است. او در سخنرانی های خود با شوخی و خنده در خصوص این ویروس مهلک سخن می گوید که خود نشان از جدی نبودن این خطر از دید او دارد.

ترامپ هفته گذشته در مقابل افزایش انتقاد ها در خصوص رویکرد دولتش برای مقابله با کرونا در سخنانی گفت: برخی اوقات مقام های وزارت بهداشت اعداد را بالاتر از آن چیزی که هست اعلام می کنند، در حالی که همه قربانیان شناسایی شده اند و در حال بهبودی هستند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که در همان زمان چهار نفر به شدت با این بیماری دست و پنجه نرم می کردند و از آن زمان تعداد کسانی که جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند افزایش یافته است.

ناظران سیاسی معتقدند اصلی ترین نگرانی رئیس جمهوری آمریکا در این موضوع اثرگذاری این ویروس بر بازار های مالی و سهام است و به همین دلیل ابراز امیدواری کرد تا واکسن کرونا خیلی زود آماده ارائه به بازار های دنیای باشد و درمان و معالجه خیلی زودتر از حد تصور صورت پذیرد.

خوش بینی ترامپ برای کنترل ویروس کرونا بر خلاف نظر دانشمندان متخصص در این زمینه است. او هفته گذشته در موسسه ملی بهداشت در مریلند گفت که شیوع ویروس کرونا در آمریکا به هیچ وجه اجتناب ناپذیر نیست و می توان جلوی ورود آن را گرفت. این در حالی است که دانشمندان نظر کاملا متفاوتی در این خصوص دارند.

دموکرات های کنگره می گویند که ترامپ با صحبت های خود در خصوص ساخت قریب الوقوع واکنس کرونا تلاش دارد نگرانی های جدی در خصوص این بیماری را با پوششی مصنوعی از بین ببرد.

دکتر آنتونی فاوسی از موسسه ملی بهداشت آمریکا روز سه شنبه در گفتگویی گفت: نه یک روش درمانی مشخص و سریع برای این بیماری ویروسی وجود دارد و نه واکسن آن می تواند به سرعت آماده شود. او که برای ارائه توضیحات راهی مجلس سنا می شد در ادامه توضیح داد: البته ممکن است درمان های احتمالی قبل از واکسن برای کرونا انجام شود، اما فعلا برای قضاوت و پیش بینی دقیق در این خصوص بسیار زود است.

وی در ادامه افزود: بر اساس داده های چین، حدود 80 درصد از کسانی که به این ویروس آلوده می شوند فرایند درمان را به خوبی طی می کنند و بدون هیچگونه معالجه درمانی بهبود می یابند، اما حدود 15 تا 20 درصد که به ویژه در گروه های پرخطر مانند سالمندان و یا بیماران خاص با مسائل جدی رو به رو می شوند.

فاوسی همچنین ادعای دونالد ترامپ در خصوص نزدیک بودن ساخت واکسن کرونا را رد کرد و رسیدن به چنین دست آوردی را نیازمند گذشت دست کم یک سال و نیم زمان دانست.

ناظران سیاسی بر این باورند که ترامپ توجه چندانی به توصیه ها و اظهارات دانشمندان و متخصصان پزشکی ندارد و موضوع را با نگاه سیاسی خود پیگیری می کند. در آخرین مورد او روز سه شنبه در حضور جمعی از پزشکان و متخصصان می پرسد: آیا نمی توان با همان واکسن آنفولانزا ویروس کرونا را از بین برد؟ پاسخ پزشک طبیعتا منفی بود، اما حالا نگرانی ها از عدم ارتباط دولت ترامپ با پزشکان و متخصصانی که در این امر صاحبنظر هستند افزایش یافته است.

دکتر تام فریدن که از سال 2009 تا 2017 مدیریت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها را بر عهده داشت می گوید: اظهارت ترامپ که طبیعتا هیچ اطلاعی از موضوع ندارد نشان می دهد او ارتباطات خود را با متخصصان این امر قطع کرده است و کارشناسان پزشکی که در این امر توانایی دارند در سایه قرار گرفته اند.

فریدن در ادامه می گوید: برخلاف اینکه دونالد ترامپ و مایک پنس هر دو علاقه مندند خودشان در این خصوص اظهار نظر کنند، ترامپ مجبور شد دو بار از متخصصان دعوت کند تا در تریبون در خصوص ابعاد و جزئیات این ویروس صحبت کنند که این اتفاق مهمی است هرچند هنوز کافی نیست.

ویروس مهلک کرونا به یک تراژدی دنیای تبدیل شده و تا روز چهارشنبه 4 مارس بیش از 93 هزار نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شدند و دست کم 3200 نفر جان خود را از دست داده اند. در ایالات متحده آمریکا 128 نفر به ویروس کرونا آلوده شده و تا کنون 9 نفر جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشمندان آمریکایی: ترامپ در مبارزه با ویروس کرونا عزم جدی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان آمریکایی: ترامپ در مبارزه با ویروس کرونا عزم جدی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید