عجیب ترین، بهترین و کم یاب ترین مدل های پلی استیشن 4

به گزارش سریال شهرزاد، تا به این لحظه که این مطلب در حال نوشته شدن است، بیش از صد میلیون کنسول پلی استیشن4 راهشان را به خانه های بازی کنندگان باز نموده اند. با این حال، تعداد انگشت شماری از این کنسول ها به لحاظ ظاهر نسبت به دیگران متفاوت هستند. در اکثر مواقع شرکت سونی برای تبلیغ یک بازی خاص، تخفیف و حتی غذاهای فست فود دست به ساخت نسخه های متفاوت و عجیبی از پلی استیشن4 زده است. در این مطلب قصد داریم به عجیب ترین و کم یاب ترین کنسول های پلی استیشن4 نگاهی بیندازیم؛ باندل هایی که احتمالا تا به الان از وجود آن ها باخبر نبوده اید یا اینکه آنقدر محدود هستند که بعید است بتوانید آن ها را در خرده فروشی ها پیدا کنید.

عجیب ترین، بهترین و کم یاب ترین مدل های پلی استیشن 4

20th Anniversary Edition

تاریخ عرضه: 3 دسامبر 2014

قیمت: 910.84 دلار

اولین نسل از کنسول های پلی استیشن برای اولین بار در سال 1994 روانه بازار شدند. سونی هم پنج سال پیش به مناسبت بیست سالگی این کنسول، باندل مخصوص پلی استیشن4 را با همان رنگ بندی در تعداد 12300 کنسول فراوری و عرضه کرد. در کمال تعجب بعد از مدت کوتاهی تقریبا تمامی کنسول ها به سرعت فروخته شدند و همین باعث شد تا قیمت این باندل امروزه به طرز چشم گیری بالاتر برود. ظاهر خاکستری کنسول دقیقا یادآور اولین نسل پلی استیشن است. همچنین روی هر کنسول عددی نوشته شده که ترتیب ساخت آن را بین 12300 محصول فراوریه شده، تعیین می نماید. در ابن باندل کنترلر و دوربین مخصوص کنسول هم با همان ظاهر قدیمی قرار دارند.

Metal Gear Solid V Special Edition PS4

تاریخ عرضه: 1 سپتامبر 2015

قیمت: 193.25 دلار تا 336.03 دلار

این باندل همزمان با آخرین ساخته هیدئو کوجیما روانه بازار شد. خود کنسول همانند بازوی مصنوعی اسنیک، قرمز رنگ است و کنترلر کنسول هم رنگ خاکستری دارد. به جز لوگوی گروه دایموند داگز - ارتش خصوصی اسنیک - ظاهر کنسول و کنترلر آن بسیار ساده هستند و طرح خاصی روی آن ها دیده نمی گردد. معمولا باندل ها برخلاف مدل های معمولی اغلب طرح های عجیب و غریبی دارند یا اینکه از طراحی های منحصر به فردی استفاده می نمایند. بنابراین باندل کوجیما در مقایسه با سایر محصولات مشابه بسیار متفاوت است. باندل متال گیر5 تنها در کشورهای آسیایی و اروپایی عرضه شد و به این راحتی ها نمی توان آن را در آمریکا تهیه کرد.

Taco Bell - Limited Edition Gold PlayStation 4

تاریخ عرضه: 24 سپتامبر 2015

قیمت: 200 دلار تا 600 دلار

طی یک رویداد تبلیغاتی، رستوران های زنجیره ای تاکو بل برای مدت ده روز تقریبا هر ده دقیقه یک کنسول طلایی پلی استیشن4 به مشتریان خود هدیه می داند. مشتریان برای دریافت این کنسول باید حداقل یکی از محصولات تاکو بل را خریداری می نمایند و در صورت پیدا کردن کد مخصوصی می توانستند در قرعه کشی باندل طلایی پلی استیشن4 شرکت نمایند. روی کنسول هیچ اثری از لوگو و برند تاکو بل دیده نمی گردد و کاملا ساده است. این باندل همچنین شامل یک نسخه از بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection، یک کنترلر طلایی و یک کارت طلایی است که شماره فراوری کنسول را بین 6500 باندل فراوری شده نشان می دهد.

Hitman PlayStation 4 Console - Agent 47 Briefcase

تاریخ عرضه: 30 جون 2016

تنها یک کنسول از این باندل فراوری شده است.

همان طور که در عکس بالا می توانید ببینید، این باندل دقیقا بر اساس کیف مامور 47 - شخصیت اصلی سری بازی های هیتمن - ساخته شده است. در حالی که اکثر باندل ها به یک طرح محدود می شوند، این کنسول پای خود را فراتر گذاشته و اساسا شکل کنسول خود را تغییر داده است؛ طوری که با دیدن آن بعید است فکر کنید یک کنسول پلی استیشن4 مقابل تان نهاده شده است. باندل هیتمن بدون تردید یکی از خاص ترین و کم یاب ترین باندل های پلی استیشن4 است؛ در واقع تنها یک مدل از این نسخه فراوری شده است. شرکت اسکوئر انیکس در سال 2016 با برگزاری یک قرعه کشی این کنسول را به یک برنده خوش شانس اهدا کرد.

God of War PS4 Pro Bundle

تاریخ عرضه: 20 آپریل 2018

قیمت: 300 دلار تا 800 دلار

این باندل همزمان با انتشار بازی محبوب God of War روانه بازار شد. کنسول به رنگ خاکستری است و طراحی آن بر اساس تبر معروف کریتوس انجام شده است. کنترلر هم دقیقا به همین رنگ است و لوگوی بازی روی تاچ پد آن نهاده شده است. در حال حاضر تقریبا تمامی کنسول های این باندل فروخته شده اند و اگر قصد دارید آن را تهیه کنید، باید مبلغ قابل توجه ای را هزینه کنید.

500Million PS4 Pro

تاریخ عرضه: 24 آگوست 2018

قیمت: 218.43 دلار تا 2 هزار دلار

شرکت سونی به مناسبت به فروش رفتن 500 میلیون دستگاه پلی استیشن، یک باندل مخصوص و محدود را روانه بازار کرد. این باندل در مقایسه با نسخه بیست سالگی پلی استیشن بسیار کم یاب تر است و پیدا کردن آن به این راحتی ها نیست. این کنسول تنها مدلی است که از قاب شفاف استفاده می نماید؛ این بدین معناست که می توانید قطعات داخل کنسول را بدون باز کردن آن ببینید. این ویژگی در کنترلر و هدست پلی استیشن گلد باندل هم قرار داده شده است که می توانستید آن ها را به صورت جداگانه تهیه کنید. موجودی این کنسول هم همانند سایر نسخه به محض منتشر شدن، به خاتمه رسید. در حال حاضر پیدا کردن این کنسول با یک قیمت منطقی بسیار سخت و سخت است.

Spider-Man PS4 Pro Bundle

تاریخ عرضه: 7 سپتامبر 2018

قیمت: 222.91 دلار تا 785.07 دلار

همانند باندل هایی که مربوط به یک بازی خاص هستند، باندل اسپایدرمن هم همزمان با انتشار بازی اصلی در دسترس نهاده شد. خود کنسول همان طور که در عکس بالا می بینید، قرمز رنگ است و لوگوی اسپایدرمن با رنگ سفید روی آن نهاده شده است. کنترلر باندل هم همانند کنسول قرمز است؛ با این تفاوت که تمامی دکمه های آن سفید هستند. شاید عده زیادی رنگ قرمز کنسول را دوست نداشته باشند، اما اگر جزء طرفداران دو آتیشه اسپایدرمن و بازی او هستید، قطعا این باندل بهترین انتخاب تان خواهد بود. برای خرید این باندل هم باید مبلغ زیادی را هزینه کنید. با این حال، قیمت کنسول در مقایسه با سایر نسخه ها چندان گران نیست.

Sony GayStation

تاریخ عرضه: 28 جولای 2014

قیمت: 4,105 دلار

این باندل به منظور حمایت و تشویق یک خیریه با نام باندل GayStation ساخته و روانه بازار شد. همان طور که در عکس می بینید، کنسول با طرح رنگین کمانی تزئین شده و در وسط آن یک قلبی پیکسلی قرار داده شده است. این کنسول در سوئد با قیمت 28300 کرون - حدود 4105 دلار - به فروش می رسید که در مقایسه با سایر باندل ها، قیمت بسیار بالایی دارد. با این حال، از آن جایی که درآمد حاصل از فروش این باندل صرف خیریه می گردد، شاید برخی افراد در خارج کشور مایل باشند تا چنین مبلغی را برای کنسول هزینه نمایند.

Kingdom Hearts III PS4 Pro Bundle

تاریخ عرضه: 25 ژانویه 2019

قیمت: 325 دلار تا 900 دلار

یکی از جدیدترین باندل های پلی استیشن4 متعلق به Kingdom Hearts III بود که همزمان با انتشار بازی اصلی در دسترس نهاده شد. روی کنسول و کنترلر آن طرح های پیچیده و پرجزئیاتی به چشم می خورد که قطعا برای طرفداران دنیای کینگدام هارتز آشنا هستند. حق فروش این کنسول در کشورهای غربی در انحصار فروشگاه گیم استاپ قرار داشت که موجودی آن به سرعت به خاتمه رسید. در حال حاضر تنها می توانید این کنسول را در فروشگاه هایی مثل آمازون یا eBay پیدا کنید.

Days of Play Editions

تاریخ عرضه: تابستان 2017-2019

قیمت مدل 2017: 120 دلار تا 629 دلار

قیمت مدل 2018: 180 دلار تا 625 دلار

قیمت مدل 2019: 119 دلار تا 419.90 دلار

معمولا نسخه های محدود کنسول به اندازه نسخه های استاندارد گران هستند. با این حال، در رویداد سالیانه Days of Play معمولا قیمت باندل های ویژه پایین تر هم می آید! شرکت سونی از سال 2017 به مناسبت فصل تابستان و نمایشگاه E3 قیمت پلی استیشن4 اسلیم را از 300 دلار به 250 دلار کاهش داد و بازی های بسیار زیادی را تخفیف زد. علاوه بر این، هر سال مدل پلی استیشن4 این رویداد یک طراحی جدید دارد که می تواند عده زیادی را به سوی خود جذب کند. شرکت سونی در سال 2017 یک کنسول طلایی رنگ ساده و زیبا را منتشر کرد. در سال 2018 هم یک کنسول آبی به نمایش گذاشته شد که دکمه های پلی استیشن با رنگ طلایی روی آن و تاچ پد دسته نهاده شده بودند. در سال 2019 هم سونی پای خود را فراتر گذاشت و یک مدل خاص و متفاوت از این کنسول را منتشر کرد که نسبت به سال های گذشته از طراحی جدیدتری بهره می برد. اگر طی رویدادهای Days of Play نتوانستید هیچکدام از این کنسول ها را تهیه کنید، احتمالا فرصت تان را از دست داده اید و حالا باید مبلغ زیادی را برای آن ها هزینه کنید.

منبع: گیم اینفورمر

منبع: دیجیکالا مگ

به "عجیب ترین، بهترین و کم یاب ترین مدل های پلی استیشن 4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین، بهترین و کم یاب ترین مدل های پلی استیشن 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید