معرفی سوغاتی های کشور سوئد

به گزارش سریال شهرزاد، سوغاتی های کشور سوئد

همه ما دوست داریم هدایایی را به عنوان یادگاری برای اعضای خانواده و بعلاوه دوستانمان تهیه کنیم تا به گونه ای از آن ها قدردانی نموده و بعلاوه طعم و مزه کشوری که به آن سفر نموده ایم را بتوانیم به آن ها منتقل نماییم. کشور سوئد نیز به عنوان یک مقصد بسیار خوب برای تهیه سوغاتی برای نزدیکان می باشد. اینجا چیزهای زیادی وجود دارند مانند آب نبات های خوشمزه، وسیله های دکوری زیبا و چیزهای دیگری که مفید هستند و بعضی از آن ها دقیقا همان چیزی است که شما به دنبالش می شد. اگر قصد سفر به سوئد را دارید و مطمئن نیستید که بتوانید چیزی به عنوان سوغاتی برای نزدیکان خود تهیه کنید پس ما به شما پیشنهاد می کنیم تا این فهرست را مطالعه نموده تا بتوانید با انتخابی باز آنچه مورد نظرتان است را به عنوان سوغاتی های کشور سوئد بیابید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی سوغاتی های کشور سوئد

دستکش لاویکا | Lovikkavantar

این دستکش معروف ترین در نوع خود در سوئد می باشد. دستکش لاویکا در منطقه Norrbotten در بخش شمالی سوئد فراوری می گردد و ویژگی منحصر به فرد آن دوخت و بعلاوه منگوله های زرد، قرمز و آبی رنگ آن است. این دستکش های بافتنی به رنگ سفید و خاکستری وجود داشته و جزء برترین سوغاتی های کشور سوئد برای کسی است که در یک کشور سردسیری زندگی می نماید.

برش دهنده پنیر | Cheese Slicer

یک برش دهنده پنیر شاید به نظر بعضی افراد خیلی وسیله مهمی نباشد اما می بایست بدانید که مردم سوئد عاشق این هستند که برای صبحانه پنیر را روی ساندویچ خود بمالند بنابراین آن ها بدون این وسیله قطعا زنده نخواهند ماند. این وسیله یک اختراع عالی بوده و بعلاوه یکی از برترین سوغاتی های کشور سوئد برای کسی است که عاشق پنیر می باشد.

مربای کلودبری | Cloudberry Jam

کلودبری یکی از پرطرفدارترین توت ها در کشور سوئد می باشد. این توت ها از نوع وحشی هستند و رشد و پرورش آن ها سخت می باشد اما رنگ زرد مایل به طلایی آن ها به گونه ای متمایز نماینده است که شما می توانید به راحتی این میوه را در جنگل پیدا کنید. کلودبری در قلب هر سوئدی جای به خصوصی دارد و در بیشتر دسرها و یا حتی موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب مربای آن را با وافل و بعلاوه با کرم خرد شده استفاده نموده و بسیار نیز خوشمزه می گردد که شما حتما می بایست طعم آن را تجربه نمایید. نوع دیگری از مصرف این مربا بر روی کیک پنیر منطقه Småland است که سرزمینی با جنگل های سرسبز و قارچ های وحشی و توت های فراوان است.

چاقوی چوبی | Wooden Butter knives

مردم سوئد چاقوهای چوبی را بسیار دوست دارند و آن را در تمامی فروشگاه های سوغاتی های کشور سوئد می توانید پیدا کنید. یکی دیگر از مواردی که باعث خاص بودن این چاقوها می گردد انواع نقاشی های دستی است که روی هر کدام کشیده شده اند.

شیرین بیان نمکی | Salt Liquorice

یکی از برترین سوغاتی های کشور سوئد از نظر خود مردمان آن و البته یکی از عجیب ترین آن ها از نظر گردشگران شیرین بیان نمکی است. این یک نوع آبنبات سوئدی است که بسیاری از مردمان آن را دوست دارند و در طول روز بسیاری از این را استفاده می نمایند. طعم این آبنبات به گونه ای غیر معمولی است بنابراین شما یا بسیار عاشق آن خواهید شد و یا اینکه از این آبنبات متنفر می شوید. در کشور سوئد شما می توانید این طعم شور را در بستنی، آدامس و آبنبات نیز پیدا کنید. این نوع از سوغاتی را می توانید در تمامی فروشگاه ها یافته و این یک طعم بسیار خاص از کشور سوئد است که می توانید آن را به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهید.

پولکاگریس | Polkagris

پولکاگریس یک نوع آبنبات سوئدی است که در شهر Gränna در سال 1859 برای اولین بار فراوری شد. این یک آبنبات سنتی است که در طعم های مختلفی وجود دارد و حتی طعم شور نیز دارا می باشد. آبنبات های چوبی پولکاگریس معمولا به رنگ های سفید و قرمز بوده و طعم نعنا دارد. اگر به سوئد سفر کردید زمانی که از استکهلم به سمت Skåne حرکت کردید می توانید در Gränna چند دقیقه ای توقف نموده و از یک زوج آبنبات های پولکاگریس را تهیه نمایید. در این مکان شما حتی می توانید ببینید که این سوغاتی خوشمزه چگونه ساخته می گردد. ترجمه پولکاگریس در انگلیسی Polka Pig می باشد.

طراحی سوئدی | Swedish Design

سوئد در سراسر دنیا به علت طراحی های آن معروفیت دارد. مردم این کشور از طراحی داخلی بسیار لذت می برند و فروشگاه های بزرگی در این کشور وجود دارند که دارای طراحی های منحصر به فرد هستند. اگر شما به استکهلم سفر می کنید پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه های NK و بعلاوه Svenskt Tenn و بعلاوه فروشگاه Designtorget که در چندین شهر وجود دارد می توانید تماشا نمایید.

اسب دالا | Dala Horse

اسب دالا یکی از برترین سوغاتی های کشور سوئد است. این وسیله در ابتدا یک اسباب بازی بود اما سال ها است که تبدیل به نمادی برای کشور سوئد شده است. این اسب در دالارنا به عنوان منطقه ای در سوئد متولد شده اما اکنون به عنوان نمادی برای کل کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این اسب یک سوغاتی است که بسیاری از سوئدی ها در خانه های خود داشته زیرا علاوه بر نماد کشور در زیبایی دکوراسیون نیز نقش موثری دارد. شما می توانید نسخه های مقرون به صرفه قیمت این اسب را در حدود 5 تا 10 یورو در مغازه های سوغاتی فروشی استکهلم و بعلاوه سایر فروشگاه های دیگر شهرها پیدا کنید. اما صنایع دستی واقعی و بعلاوه نقاشی های دستی با کیفیت حداقل حدود 30 یورو هزینه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که این یکی از برترین سوغاتی های کشور سوئد می باشد.

صنایع دستی و جواهرات | Sámi Crafts & Jewelry

مردم سامی، مردم بومی فینو یوگریک هستند که در بخش شمالی اسکاندیناوی زندگی نموده و این اشخاص در زمینه صنایع دستی و بعلاوه ساخت جواهرات بسیار ماهر می باشند. برای به دست آوردن چیزهای واقعی می بایست به منطقه یوک موک سفر نمایید. در زمستان در این منطقه یک بازار کریسمس وجود دارد که می توانید سوغاتی های سرگرم نماینده ای را در آنجا پیدا کنید.

ناکبرود | Knäckebröd

یکی از نان های صبحانه مورد علاقه سوئدی ها نان ترد یا همان ناکبرود می باشد. در تمام سوپرمارکت های سوئدی شما می توانید انواعی از طعم های این نوع نان را پیدا نموده و از آن لذت ببرید زیرا بسیار خوشمزه می باشد. این نان یک هدیه عالی برای ترکیب با پنیر است مخصوصا برای کسانی که صبحانه را به عنوان یکی از اصلی ترین وعده های غذایی خود در نظر می گیرند.

فالستربوتوفلور | Falsterbotofflor

یکی دیگر از برترین سوغاتی های سوئد که شما می توانید در بخش جنوبی این کشور پیدا کنید یک جفت فالستربوتوفلور بوده که نوعی کلاه چوبی از جنس فلاستربو می باشد. این وسیله که کار دست می باشد نوع متفاوتی از هدیه است. معروفترین آن ها بشقاب چوبی با گل هایی در میان آن است.

شیشه سوئدی | Swedish Glass

سوئد در زمینه فراوری شیشه بسیار پیشرو می باشد و برندهای مشهوری مانند Kosta Boda و Orrefors نیز متعلق به این کشور است. از این برندهای تجاری شما می توانید همه چیز را از جمله شمع ها، کاسه ها، شیشه های نوشیدنی در کیفیت های عالی و طراحی های زیبا خریداری نمایید. بعلاوه شما می توانید چندین برند را در تمامی فروشگاه های سراسر این کشور پیدا کنید. اگر در استکهلم اقامت دارید پیشنهاد می کنیم که از NK و یا از Åhlens City در مرکز شهر تماشا نمایید.

بیسکوییت زنجبیل | Pepparkakor

هرچند که این نوع از بیسکوییت خاص بیشتر در زمان های نزدیک کریسمس زیاد می باشد اما در تمام طول سال نیز شما می توانید آن ها را در سوپرمارکت ها پیدا کنید. در طول کریسمس بسیاری از سوئدی ها این نوع بیسکوییت را در خانه در اشکال مختلفی درست نموده و بعلاوه آن ها را فریز نموده و می خورند. بعلاوه برای درخت کریسمس و پنجره ها و تزیین آن ها استفاده می نمایند که البته برای دیگران ممکن است کمی عجیب به نظر برسد.

آبنبات سوئدی | Swedish Candy

به نظر می رسد که این برترین سوغاتی در سوئد باشد. کشور سوئد برترین و خوشمزه ترین آبنبات های شل در سراسر دنیا را فراوری می نماید که بسیار نیز مقرون به صرفه هستند. در سوپرمارکت های سوئدی شما می توانید تنوع بسیاری از این آبنبات ها را داشته باشید اما توصیه می گردد که کیسه ای را گرفته و ترکیبی از آن ها را با هم بخرید. اگر دوست دارید که آبنبات های شل را بخرید ما به شما فروشگاه Hemmakväll را پیشنهاد می کنیم. این فروشگاه بیشترین تنوع طعم در آبنبات ها را داشته و می توانید به راحتی از آن ها انتخاب نمایید البته که کمی قیمت آن بالاتر خواهد بود. اگر شما یک کودک دارید و یا کسی در خانه منتظرتان است این می تواند برترین انتخاب برای شما باشد.

در مجموع خرید سوغاتی در سفر نوعی محبت است که نشان می دهد شما در طول مسافرت خود به یاد عزیزانتان بوده اید و البته پیشنهاد نگارنده این است که نمادهای یک کشور همواره می توانند برترین پیشنهاد برای تهیه سوغاتی و یادگاری باشد.

منبع: www.christineabroad.com

منبع: الی گشت

به "معرفی سوغاتی های کشور سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سوغاتی های کشور سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید