ورزش کنید تا سرطان کبد نگیرید

به گزارش سریال شهرزاد، نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که ورزش کردن مانع از ابتلا به سرطان کبد می شود.

ورزش کنید تا سرطان کبد نگیرید

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری سریال شهرزاد از نیواطلس، طی 40 سال گذشته شمار مبتلایان به سرطان کبد سه برابر شده است. متخصصان دلیل این امر را افزایش ابتلا به چاقی و دیابت نوع دوم در جمعیت جهان است. حال دانشمندان از دانشگاه ملی استرالیا متوجه شده اند که ورزش کردن می تواند از ابتلای افراد پرخطر به سرطان کبد زودرس جلوگیری کند.

مزایای انجام تمرینات ورزشی مداوم بر سلامت کلی بدن انسان بر کسی پوشیده نیست. یافته های جدید نشان می دهد ورزش کردن می تواند جلوی ابتلا به سرطان کبد، حتی در افرادی که در گروه پرخطر قرار دارند، را نیز کم کند. خطر ابتلا به سرطان کبد در افرادی که مبتلا به دیابت نوع دو، چاقی، هپاتیت سی و سیروز (التهاب شدید کبد) هستند بیشتر است و این افراد در دسته پرخطر قرار می گیرند. ورزش باعث کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها می شود، بنابراین دانشمندان به این فکر افتادند که تأثیر ورزش کردن بر سرطان کبد را بررسی کنند.

آزمایش های بالینی روی موش ها نشان داد که ورزش کردن به صورت مرتب می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را حتی با وجود دیابت نوع دو و چاقی کاهش دهد. انجام تمرینات ورزشی باعث کاهش شدت بیماری کبد چرب می شود. سرطان کبد ششمین سرطان رایج و سومین سرطان کشنده در جهان است. بنابراین یافته های این مطالعه جدید می تواند به پیشگیری و درمان این سرطان کمک کند.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ورزش کنید تا سرطان کبد نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش کنید تا سرطان کبد نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید