کانادا: خون اتباع سعودی آلوده است

به گزارش سریال شهرزاد، یک شهروند سعودی که قصد اهدای خون در یکی از بیمارستان های کانادا را داشت، با مخالفت بیمارستان روبرو شد.

کانادا: خون اتباع سعودی آلوده است

به گزارش گروه بین الملل سریال شهرزاد به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک شهروند سعودی که قصد اهدای خون در یکی از بیمارستان های کانادا را داشت، با مخالفت بیمارستان روبرو شد. این فرد وقتی که جویای علت مخالفت بیمارستان می گردد، از او می پرسند که آیا از سال 1980 تا اواخر 1996 در عربستان بوده است یا خیر.

وی تشریح کرد که علت خودداری بیمارستان از پذیرفتن خون وی، این بوده است که در فاصله سال های یادشده، عربستان گوشت آلوده به ویروس جنون گاوی از انگلیس وارد نموده است.

ویدیویی با این مضمون در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده که مایه نگرانی سعودی ها شده است. یکی از کاربران این شبکه اجتماعی گفته است: کسی که حامل این ویروس است، فقط متوجه بعضی عوارض می گردد اما به علت نبود دستگاه های پزشکی، تشخیص ابتلا به بیماری برایش غیرممکن است.

وی اضافه کرد: خبر شیوع این بیماری در سال 2011 منتشر شد، ابتدا فرانسه و انگلیس در لیست شیوع بودند اما چندی بعد، عربستان هم به این لیست اضافه شد.

این شهروند سعودی گفت: وزارت بهداشت کانادا، پس از مشاهده 3 مورد ابتلا به بیماری جنون گاوی، اتباع عربستان را از اهدای خون منع نموده است.

به گزارش سایت cbc، وزارت بهداشت کانادا اعلام نموده است: کانادایی هایی که از سال 1980 تا 1996 به مدت 6 ماه یا بیشتر در فرانسه حضور داشته اند، با توجه به احتمال شیوع بیماری جنون گاوی در کانادا اجازه اهدای خون را ندارند.

شورای بهداشت کانادا بیان کرد: هدف از این تصمیم، جلوگیری از انتقال بیماری جنون گاوی است. این بیماری که به مرور مغز قربانی را از بین می برد، جان ده ها نفر را در انگلیس گرفته است و مواردی از ابتلا به آن در فرانسه هم مشاهده شده است. نگرانی هایی درباره سلامت مواد غذایی نیز در منطقه ها مختلف اروپا به وجود آورده است.

انتشار این ویدیو، اتباع عربستان را بر آن داشته تا هشتگی را با عنوان #آیا - خون ما- آلوده است، ایجاد نمایند. به این ترتیب، این سئوال مطرح شده است که آیا واقعا خون شهروندان عربستان آلوده است یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کانادا: خون اتباع سعودی آلوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: خون اتباع سعودی آلوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید