کوالکام از اولین مودم 10 گیگابیت 5G دنیا رونمایی کرد

به گزارش سریال شهرزاد، در روز گذشته شرکت کوالکام از اسنپدراگون X65 رونمایی کرد که در واقع اولین مودم و سیستم آنتن 5G با سرعت انتقال اطلاعات 10 گیگابیت در دنیا است. همان گونه که گفته شد این مودم جدید می تواند به صورت تئوری در زمان فرستادن و دریافت اطلاعات این کار را با حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه انجام دهد. گویا اپل میخواهد از مودم 5G جدید اسنپدراگون X65 در آیفون هایی که در سال 2022 عرضه می شوند، استفاده کند.

کوالکام از اولین مودم 10 گیگابیت 5G دنیا رونمایی کرد

با وجود اینکه سرعت دانلود اطلاعات در دنیای واقعی به احتمال زیاد بسیار کمتر از حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه خواهد بود، اما دستگاه هایی که در آن ها از مودم و سیستم آنتن اسنپدارگون X65 استفاده شده باشد به طور کلی می توانند در زمان استفاده از فناوری ارتباطی 5G، این اینترنت را با سرعت بالاتری ارائه دهند.

علاوه بر این، این مودم دارای مزایای دیگری هم هست که از جمله آن ها می توان به مصرف بهینه انرژی، پوشش گسترده تر برای هر دو باند mmWave و sub-6 GHz و در نهایت پشتیبانی از تمامی فرکانس های تجاری باند mmWave شامل فرکانس جدید n259 (41 گیگاهرتز) اشاره نمود.

همانند نسل گذشته این مودم یعنی اسنپدراگون X60، مودم جدید اسنپدراگون X65 هم می تواند در زمان فرستادن و دریافت اطلاعات از هر دو باند mmWave و sub-6 GHz به صورت هم زمان استفاده کند که باعث می گردد در زمان استفاده از فناوری ارتباطی 5G این کار را در بهترین حالت از لحاظ سرعت دریافت و ارسال اطلاعات و کمترین تأخیر در زمان این کار به کاربران ارائه دهد.

همچنین باید بگوییم که این مودم جدید کوالکام می تواند به آنتن های جدید و نسل چهارمی mmWave کوالکام متصل گردد که باعث می گردد پوشش دهی mmWave گسترده تر گردد و این مودم مصرف انرژی بهینه تری را داشته باشد.

برای اطلاع باید بگوییم که mmWave مجموعه ای از فرکانسی هایی است که با استفاده از آن ها می توان به سرعت های بسیار بالا در فاصله های کوتاه دست پیدا کرد. در نتیجه این تکنولوژی برای استفاده در مناطق فشرده شهری بسیار مناسب است.

برای مقایسه باید بگوییم که با وجود اینکه sub-6 GHz در مقایسه با mmWave سرعت کمتری را ارائه می دهد، اما سیگنال های این فناوری می توانند که مسافت های طولانی تری را طی نمایند. در نتیجه می توان از فناوری sub-6 GHz برای پوشش دهی مناطق قرار گرفته در حومه شهرها و مناطق روستایی استفاده کرد.

با وجود اینکه اپل استفاده از فناوری mmWave را بر روی آیفون های 12 جدید تنها به کشور آمریکا محدود نموده است، اما شایعه های منتشر شده ادعا می نمایند که ممکن است در آیفون های 13 پشتیبانی از mmWave به آیفون های عرضه شده در کشور های دیگر هم اضافه گردد.

  • مقایسه پردازنده اسنپدراگون 888 با اسنپدراگون 870

در سال 2019 اپل و کوالکام به یک جنگ حقوقی با یکدیگر خاتمه دادند و به یک توافق چند ساله برای تأمین چپیست ها رسیدند. با توجه به این موضوع، می توانیم بگوییم که این توافق راه را برای استفاده اپل از مودم های 5G کوالکام باز می نماید. همان گونه که در خبر ها هم آمده است اپل هم اکنون از مودم اسنپدراگون X55 در آیفون های 12 استفاده نموده است.

علاوه بر این، منتشر شدن یک سند دادگاهی از توافق صورت گرفته میان اپل و کوالکام نشان می دهد که اپل به احتمال زیاد از مودم 5G اسنپدراگون X60 در آیفون های 2021 استفاده خواهد نمود و بعد از آن شاهد استفاده از مودم 5G اسنپدراگون X65 در آیفون های عرضه شده در سال 2022 خواهیم بود.

در نهایت باید بگوییم که مودم 5G اسنپدراگون X65 به احتمال زیاد آخرین مودم کوالکامی خواهد بود که در آیفون ها از آن استفاده خواهد شد، زیرا اطلاعاتی توسط تحلیلگر Barclays و دیگر منابع اطلاعاتی منتشر شده است که پیش بینی می نماید اپل میخواهد در آیفون های معرفی شده در سال 2023 از مودم 5G ساخت خودش استفاده کند.

  • تاریخچه چیپست های سری اسنپدراگون 800

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام از اولین مودم 10 گیگابیت 5G دنیا رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از اولین مودم 10 گیگابیت 5G دنیا رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید