یک ماه پس از توفند ویرانگر دوریان در باهاما، 600 نفر همچنان مفقود هستند

به گزارش سریال شهرزاد، با گذشت تقریباً یک ماه از توفند ویرانگر دوریان در جزایر باهاما، همچنان 600 نفر ناپدید هستند و احتمالا آمار قربانیان این حادثه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

یک ماه پس از توفند ویرانگر دوریان در باهاما، 600 نفر همچنان مفقود هستند

به گزارش گروه بین الملل سریال شهرزاد، با گذشت تقریباً یک ماه از توفند ویرانگرا دوریان در بخش هایی از جزایر باهاما، همچنان 600 نفر ناپدید هستند.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، هوبرت مینس نخست وزیر باهاما روز آدینه گفت که در هفته های گذشته، آمار افرادی که در توفند دوریان ناپدید شده اند، به شدت کاهش یافته و در عوض آمار مرگ و میر رو به افزایش است.

بر اساس آماری که دولت باهاما روزهای نخست پس از توفند منتشر کرد، 1300 نفر مفقود شده بودند. آمار رسمی تعداد کشته ها هم 56 نفر است. هنوز آمار جدید در خصوص تعداد کشته ها اعلام نشده، اما به نظر می رسد با کاهش تعداد مفقودی ها، تعداد کشته ها افزایش یافته باشد.

توفند دوریان اول سپتامبر (اول شهریور ماه) باهاما را در هم کوبید و هزاران نفر از ساکنان این جزیره با مشکل قطعی برق و آب گرفتگی روبرو شدند. خسارات این حادثه به قدری بالا بود که باهاما را شبیه به یک منطقه جنگی نموده است.

مسئولان باهاما نگران هستند که تعداد قربانیان این توفند طی هفته های آینده با افزایش چشمگیری روبرو گردد. مینس در جریان سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: [ما] می دانیم که کشته ها به طرز چشمگیری با افزایش روبرو خواهد بود زیرا 600 نفر همچنان ناپدید هستند، زیرا بالا آمدن سطح آب اقیانوس، جوانان و افراد پیر را به همراه خانه هایشان در خود فرو برده است.

یک تیم پزشکی آمریکا در جزیره گرند باهاما می گوید احتمالاً اجسادی در زیر مقادیر زیادی آوار که زمانی خانه ها در آنجا بنا شده بود، به دام افتاده باشند و بعضی دیگر نیز احتمالاً در هنگام وقوع توفان در آب شناور شده اند و اجساد آنها اخیراً به خشکی انتقال یافته باشد.

در هفته های گذشته، ده ها هزار نفر از ساکنان باهاما آواره شده اند و هزاران نفر دیگر نیز به ایالات متحده آمریکا فرار نموده اند.

اوایل هفته جاری، دولت باهاما، طرح هایی را برای به کارگیری شرکت های محلی برای پاکسازی آوارها در مناطق آسیب دیده اعمال کرد.

شدت توفند دوریان در روزهای اولیه به اندازه ای بود که کارشناسان هواشناسی برای آن درجه پنج معین نموده بودند و هشدار داده بودند که بلندی موج های این توفان به هفت متر می رسد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "یک ماه پس از توفند ویرانگر دوریان در باهاما، 600 نفر همچنان مفقود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ماه پس از توفند ویرانگر دوریان در باهاما، 600 نفر همچنان مفقود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید