خبرنگاران 200 هزار بوته گل لاله در ارومیه شکوفا شد

به گزارش سریال شهرزاد، ارومیه- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: 200 هزار گل لاله در بوستان ها و معابر مختلف شهر ارومیه آغاز به شکفتن نموده که به تدریج فضای بسیار زیبایی را برای شهروندان ایجاد می نماید.

خبرنگاران 200 هزار بوته گل لاله در ارومیه شکوفا شد

علی شایگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سریال شهرزاد اضافه نمود: این تعداد گل لاله در رنگ های متنوع و در مناطق مختلف شهر کاشته شده است و زیبایی خاصی به شهر می بخشد.

وی ادامه داد: پیاز این گل های لاله در سال های گذشته در بوستان ها و معابر مختلف شهر ارومیه کاشته شده که هر سال با آغاز بهار آغاز به رویش و گل دهی می نماید.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم گل های لاله کاشته شده در پارک گوللرباغی است، گفت: این گل ها با هدف ایجاد محیطی دلپذیر در فصل بهار، به طور گسترده در اطراف گوللرباغی کاشته شده و جلوه بی نظیری در فضای این پارک ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه پارک گوللرباغی به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری شهر ارومیه است، گفت: به همین دلیل ضرورت ایجاد جلوه های منحصر به فرد جهت استفاده شهروندان و گردشگران از آن بسیار لازم است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیهاظهار کرد: همچنین در آستانه نوروز 1399 این سازمان با کاشت چهار میلیون بوته گل فصلی و دایمی به استقبال بهار رفت که تا انتها اردیبهشت ماه جاری شکفته می شوند.

وی اضافه نمود: این گل ها از نوع لاله، شب بو، بنفشه، میناچمنی، میمونی، مارگریت، قرنفل و میخک بوده و در سطح شهر ارومیه کاشته شده است.

شایگان اضافه نمود: عملیات کاشت گل در بوستان ها، میادین و بلوارهای اصلی شهر همچنان در حال اجراست و وجودگل های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهر می بخشد.

وی اضافه نمود: مهمترین عامل در تداوم وجود این گل ها در پارک های شهر، همراهی مردم و پرهیز از کندن گل هاست و امیدواریم این امر در فصل بهار به خوبی رعایت گردد.

به گزارش سریال شهرزاد، شهر ارومیه با بیش از 11 هزار هکتار مساحت و 800 هزار نفر جمعیت از چند سال گذشته به شهر گل در کشور معروف شده و با ابتکار مدیریت شهری چندین بار نیز جشنواره گل در این شهر برپا شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 200 هزار بوته گل لاله در ارومیه شکوفا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 200 هزار بوته گل لاله در ارومیه شکوفا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید