مجروح شدن نماینده مجلس ترکیه در اعتراضات خیابانی

به گزارش سریال شهرزاد، یک نماینده زن مجلس ترکیه در جریان تظاهراتی در دیاربکر واقع در جنوب شرق ترکیه مجروح شد.

مجروح شدن نماینده مجلس ترکیه در اعتراضات خیابانی

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، رمزیه توسون (Remziye Tosun) یک نماینده زن مجلس ترکیه که هوادار کردهای این کشور نیز هست روز چهارشنبه در جریان تظاهراتی در دیاربکر واقع در جنوب شرق ترکیه مجروح شد.

تظاهرکنندگان به کنار گذاشتن بعضی نامزدهای انتخاب شده در انتخابات شوراها که در روز 31 مارس (11 فروردین) برگزار گردید، اعتراض می کردند.

ده ها نفر در اعتراض به تصمیم هفته گذشته کمیته عالی انتخابات، در منطقه باغلار در دیاربکر دست به تظاهرات زدند. کمیته عالی انتخابات تصمیم گرفته است پیروزی آن دسته از نامزدهایی را که در جریان تصفیه های سیاسی بعد از سال 2016 میلادی (1395-1394 شمسی) برکنار شده بودند، ملغی کند.

این تصمیم شامل چند تن از نامزدهای حزب دموکراتیک خلق ها که حامی کردهاست، می گردد. زمانی که تظاهرکنندگان که در میان آنان چند نماینده حزب مذکور حضور داشتند,،قصد قرائت بیانیه تظاهرات را داشتند پلیس دخالت کرد و با استفاده از ماشین آب پاش تظاهرکنندگان را متفرق کرد.

خانم رمزیه توسون (Remziye Tosun) نماینده مجلس تعادل خود را از دست داده و بعد از افتادن روی زمین به کف بتونی خیابان برخورد می نماید. وی سپس به بیمارستان منتقل شد. به گفته پزشکان وی از ناحیه کمر دچار شکستگی شده است.

حزب دموکراتیک خلق ها خواستار لغو تصمیم کمیته عالی انتخابات در شش منطقه ای شده است که نامزدهای این حزب در آنها صدر نشین هستند. تظاهرات علیه این تصمیم تقریباً هر روز در باغلار برگزار می گردد. بر اساس تصمیم کمیته عالی انتخابات، نامزد حزب حاکم که نفر دوم است پیروز اعلام خواهد شد.

به دنبال کودتای نافرجام ژوییه 2016 (تیر 1395) که از جانب آنکارا به فتح الله گولن نسبت داده شد، 140 هزار نفر که در بخش های دولتی ترکیه شاغل بودند از کار اخراج شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مجروح شدن نماینده مجلس ترکیه در اعتراضات خیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجروح شدن نماینده مجلس ترکیه در اعتراضات خیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید