ایرادات پلیس به طرح ترافیک سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده

به گزارش سریال شهرزاد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بر لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده تأکید کرد.

ایرادات پلیس به طرح ترافیک سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده

به گزارش گروه اجتماعی سریال شهرزاد، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در مراسم رونمایی از نصب 50 فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شهری در جمع سریال شهرزاد اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید برای کاهش آلودگی هوا انجام گردد نصب فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس های شهری است.

وی اضافه کرد: با نصب فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس های شهری، جلوی انتشار دوده از اتوبوس های استاندارد هم گرفته می گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به انتخاب 50 اتوبوس برای نصب فیلتر جاذب دوده گفت: تاکنون بر روی 20 دستگاه اتوبوس فیلتر دوده نصب شده است که ما همه آن ها را تجهیز کنیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه کوشش می کنیم تا این شرکت خودش بتواند فیلتر های جاذب دوده را فراوری کند، گفت: از شرکت های دانش بنیان هم خواستیم در این زمینه همکاری نمایند، چرا که باید همه اتوبوس های شهری به فیلتر جذب دوده مجهز شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: مهم است که تمام اتوبوس ها، کامیون ها و دستگاه هایی که از سوخت دیزلی استفاده می نمایند را مجهز به فیلتر جذب دوده کنیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته همه اتوبوس های تهران دارای معاینه فنی شدند، اما در این شرایط هم انتشار دوده از این خودرو ها آلاینده است، لذا این فیلتر ها که آخرین تکنولوژی جهان هستند مورد استفاده قرار دادیم تا 700 دستگاه اتوبوس بی آر تی که فراوری شرکت خودروسازی داخلی هستند را به فیلتر جاذب دوده مجهز کنیم.

پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه راهکار کاهش آلودگی هوای تهران جلوگیری از انتشار گاز های آلاینده در مبدأ است، توضیح داد: علت این است که تغییر شرایط آب و هوایی در اختیار ما نیست و ما تنها می توانیم بر روی منابع آلاینده کنترل داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص محل تأمین منابع خرید فیلتر دوده توضیح داد: تمام هزینه های خرید آن از طرف شهرداری پرداخت شده و هر فیلتر دوده 100 میلیون تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه قرار بود تمام منابع حاصل از جریان خودرو هایی که معاینه فنی ندارند، به شهرداری داده گردد، گفت: تاکنون دولت این مبالغ را در اختیار قرار نداده و امیدواریم که تا انتها سال ارائه دهد.

پورسیدآقایی در خصوص نظر کمیسیون های شورا های شهر تهران در خصوص نصب فیلتر دوده توضیح داد: کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای شهر با این کار موافق هستند که البته ابهاماتی وجود دارد که می گویند این فیلتر ها به موتور اتوبوس آسیب می زند، اما با تمهیدات در نظر گرفته شده این کار ها را خود شرکت اتوبوسرانی انجام می دهد، لذا جای نگرانی نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران توضیح داد: این فیلتر ها با فیلتر هایی که در گذشته وارد شده بودند تفاوت دارند، چون در نوع قبلی باید بعضی از مواد شیمیایی را هم به سوخت خودرو اضافه می کردیم، اما در فیلتر های کنونی نیازی به مواد اضافه کردنی نیست.

وی اعلام کرد: پس از 8 ماه کارکرد این فیلتر ها باید باز شوند و در زمان مناسب مواد جذب شده از آن ها جداسازی گردد.

پورسیدآقایی درمورد تأثیر گرانی بنزین بر ترافیک شهری گفت: انتظار همه این است که وقتی قیمت بنزین تغییر می نماید، ما امکانات جدید را در اختیار مردم قرار دهیم تا از طریق آن تردد نمایند.

وی اضافه کرد: شهردار تهران و وزیر کشور نامه ای به رئیس جمهور نوشتند تا بخشی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به حمل و نقل عمومی برسد، زیرا تجربه گذشته نشان داده است که اگر امکانات خوبی به مردم ندهیم پس از مدتی دوباره به سمت استفاده از حمل و نقل شخصی می فرایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در طول مدتی که قیمت بنزین تغییر نموده 11 درصد افزایش مسافر در مترو داشتیم، گفت: در اتوبوسرانی هم افزایش مسافر کاملا محسوس است.

وی در واکنش به ایرادات پلیس از طرح جدید ترافیکی، گفت: اشکالات آن ها سطحی و غیرکاشناسی است و در نامه راهور هم که تقاضا نموده بودند ساعت طرح ترافیک به ساعت 17 کاهش یابد ما تأکید کردیم این کار اشتباه است، لذا فقط یک ساعت زمان طرح ترافیک را کاهش دادیم و این موضوع هم فقط تا انتها سال است و شامل 6 ماهه نخست سال نمی گردد.

پورسیدآقایی در خصوص کیفیت هوای تهران گفت: کیفیت هوای تهران رضایت بخش نیست، اما هنوز وارد محدوده ناسالم برای مردم نشدیم و هوا فقط برای بیماران خاص و بچه ها ناسالم است و تعطیلی امروز هم به خاطر شرایط بچه ها و گروه های حساس بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه شرایط 9 منطقه شهر تهران سالم است، توضیح داد: شاخص هر منطقه بین 150 تا 160 است و سایر مناطق هم شاخصی بین 100 تا 130 دارند.

وی با بیان اینکه پایداری شهر افزایش پیدا نموده است، گفت: بعد از 6 روز هنوز شاخص کل شهر ناسالم نشده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا در شهر کرج بیشتر از تهران است، گفت: بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران به خاطر خودرو ها و 20 درصد هم به خاطر صنایع است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اضافه کرد: در بخش هایی از شهر تهران که شاخص آلودگی هوا بالای 150 رفته به خاطر این است که در اطراف آن ها خودرو های سنگین دیزلی تردد می نمایند و این موجب آلودگی هوا شده است و جا هایی که خودرو های سواری هستند شاخص بهتری دارند.

وی در انتها در خصوص سهم سوخت خانگی در آلایندگی هوای تهران گفت: گرمایش خانگی سهم ناچیزی در آلودگی تهران دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایرادات پلیس به طرح ترافیک سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات پلیس به طرح ترافیک سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید