طرز تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه

به گزارش سریال شهرزاد، حدود یک قرن از زمانیکه پارمانتیه، استاد فرانسوی آشپزی این سوپ را آماده می کرد گذشته، اما هنوز هم در گوشه گوشه دنیا، این سوپ یکی از پیش غذاهای محبوب و متداول به شمار می رود. طرز تهیه این سوپ، از یک کشور به کشور دیگر و از یک آشپزخانه به آشپزخانه دیگر فرق دارد و هرکسی می تواند به میل خود، ترکیباتش را تغییر دهد. اما چیزی که در تهیه پارمانتیه هیچ وقت تغییر نمی کند، مقدار سیب زمینی و پیاز است. برای تهیه این سوپ فرانسوی، باید مقدار سیب زمینی دوبرابر پیاز باشد. اگر می خواهید این سوپ را به شیوه همان سرآشپز فرانسوی آماده کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.

طرز تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه

مواد لازم برای تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه

  • سیب زمینی نیم کیلو
  • پیاز ساطوری 250 گرم
  • آب مرغ یا گوشت پنج پیمانه
  • جعفری ساطوری سه قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب کاله خرید آنلاین یک پیمانه
  • آرد دو قاشق غذاخوری
  • کره دو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه

مرحله اول

روش تهیه سوپ پارمانتیه، به سوپ سیب زمینی ایرلندی شباهت دارد اما در تهیه پارمانتیه از مواد غذایی محدودتری استفاده می گردد. برای آغاز سیب زمینی را با کمی نمک آبپر نموده و بعد از پوست گرفتن، له کنید. می توانید این کار را با گوشت کوب یا رنده انجام دهید. وقتی سیب زمینی های له شده آمده شدند، کره را در یک قابلمه روی شعله ملایم آب کنید. پیاز را در کره تفت دهید تا بلوری گردد و کمی رنگ بگرداند. سپس آرد را اضافه کنید و بچرخانید تا رنگ بگیرد. حالا آب مرغ یا آب گوشت را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نگردد. تا زمانی که این مایع به جوش بیاید، یعنی حدود پنج دقیقه بعد، باید به همزدن ادامه دهید.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را به مواد اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر به همزدن ادامه دهید تا مایع غلیظ روی گاز آغاز به جوشیدن کند. حالا شیر را همراه با نمک و فلفل اضافه کنید. سوپ شما 10 دقیقه بعد از اضافه کردن شیر آماده است. می بینید؟ برای آماده کردن این پیش غذای فرانسوی خوشمزه به صرف وقت زیادی احتیاج ندارید و با مواد غذایی محدود می توانید آن را آماده کنید.

مرحله سوم

شعله را خاموش کنید تا حرارت سوپ پایین بیاید. سپس آن را در مخلوط کن ریخته و ترکیب یکدستی را آماده کنید. بعد از سرو این سوپ در ظرف دلخواه، روی آن را با جعفری ساطوری یا تره فرنگی خرد شده تزیین کنید. بر خلاف روش تهیه سوپ تره فرنگی، سوپ فرانسوی با پیاز فراوان و بدون احتیاج به خامه تهیه می گردد .

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید